اجرای طرح سیماک ۱۸۳ فرصت شغلی در گیلان ایجاد کرد
اجرای طرح سیماک ۱۸۳ فرصت شغلی در گیلان ایجاد کرد

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان گفت: اجرای طرح سیماک در گیلان ۱۸۳ فرصت اشتغال برای کارشناسان فنی در رشته‌های مختلف ایجاد کرده است. به گزارش لاهیج دیلم، سعید زاهدی صبح امروز در نشست بررسی الزامات و موانع پیشبرد پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک در توسعه کسب و کار در رشت اظهار داشت: در رتبه‌بندی […]

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان گفت: اجرای طرح سیماک در گیلان ۱۸۳ فرصت اشتغال برای کارشناسان فنی در رشته‌های مختلف ایجاد کرده است.

به گزارش لاهیج دیلم، سعید زاهدی صبح امروز در نشست بررسی الزامات و موانع پیشبرد پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک در توسعه کسب و کار در رشت اظهار داشت: در رتبه‌بندی جهانی، ایران با کسب ۵۶ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در زمینه ایجاد سهولت در زمینه کسب و کار وضعیت مناسبی ندارد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان یکی از دستاوردهای سیماک را تقلیل صدور مجوز ساختمانی از ۳۰۰ روز به ۲۶ روز روز دانست و گفت: اجرای این پروژه در سطح کشور بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است و اجرای آن به شرکت ملی پست و سازمان فناوری اطلاعات محول شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند صدور مجوزهای ساختمانی با سیماک به‌صورت الکترونیکی و با شفافیت کامل و رعایت ضوابط و مناسبات صحیح و غیرقابل دخل و تصرف انجام می‌شود افزود: با عملیاتی کردن سیماک، سرعت استعلامات میان دستگاهی از دو برابر فراتر رفته و این افزایش سرعت منجر به کار آفرینی و اشتغال‌زایی در استان‌ها است.

زاهدی با اشاره به ۱۰ دستاورد اجرای سیماک بیان کرد: یکپارچه‌سازی اطلاعات اماکن و املاک میان دستگا‌ه‌های ذی‌ربط، استاندارد و شفاف سازی فرآیندها و امور مربوط به صدور مجوزهای ساخت و ساز، الکترونیکی شدن حجم بالای استعلامات میان دستگاهی و افزایش سرعت پاسخگویی به آن از دستاوردهای اجرای سیماک است.

وی افزود: رایانه‌ای شدن محاسبات عوارض ساخت و ساز، دسترسی مدیران ذی‌ربط به اطلاعات یکپارچه املاک، ایجاد پایگاه اطلاعاتی برای برخورداری استان از نظام آماری دقیق، ارتقاء سلامت اداری، مهار یا کاهش چشمگیر زمین‌خواری در مناطق شهری و روستایی و کاستن دعاوی مربوط به املاک در دستگاه قضایی استان از دیگر دستاوردها است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان با تاکید بر اینکه استان گیلان در زمینه اجرای طرح سیماک استان پایلوت بوده است خاطرنشان کرد: پیشینه استقرار سامانه سیماک در استان گیلان به پیش از تصویب این پروژه ملی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بازمی‌گردد.

زاهدی با بیان اینکه سامانه سیماک نخستین بار از ۲۰ بهمن سال ۹۴ و به‌صورت پایلوت و در سطح زیرپروژه سوم در ۷ شهرداری و ۳۰ دهیاری استان گیلان اجرا شد تصریح کرد: پس از تصویب طرح سیماک در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گیلان در زمره استان‌های پیشرو در اجرای این پروژه قرار گرفت.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان ابراز داشت: افتتاح رسمی سامانه یکپارچه مدیریت املاک(سیماک) در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۲۰ اردیبهشت سال ۹۷ و در دفتر پیشخوان روستای چاپارخانه خمام برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد.

وی گفت: وجود نرم‌ افزارهای مشابه در ادارات، منافع سازمانی، افشاگری نادرستی اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های قبلی، حذف منافع کاربران در ارتباط با ارباب رجوع، عدم تمایل ادارات به استفاده از سامانه رایگان سیماک به دلایل نامعلوم از دلایل عدم پیشرفت اجرای سیماک است.

زاهدی با بیان اینکه ۱۸۳ دفتر پیشخوان دولت در استان گیلان در حال تشکیل پرونده برای فراهم کردن اجرای طرح سیماک هستند تصریح کرد: این امر موجب ایجاد ۱۸۳ فرصت اشتغال برای کارشناسان فنی در رشته‌های عمران، حقوق و فناوری اطلاعات در استان گیلان شده است