رییس هیات فوتبال استان گیلان: انتقادات واردشده به هیئت فوتبال در خصوص عدم نظارت و مدیریت نادرست است
رییس هیات فوتبال استان گیلان: انتقادات واردشده به هیئت فوتبال در خصوص عدم نظارت و مدیریت نادرست است

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان انتقادات واردشده به هیئت فوتبال در خصوص عدم نظارت و مدیریت را نادرست دانست و گفت: عده‌ای عدم وجود نظارت و مدیریت بر منابع مالی توسط هیئت فوتبال را مطرح می‌کنند درحالی‌که در گیلان هیچ منابع مالی وجود نداشته است. به گزارش لاهیج دیلم، قربانعلی الماسخاله امروز در جمع خبرنگاران با […]

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان انتقادات واردشده به هیئت فوتبال در خصوص عدم نظارت و مدیریت را نادرست دانست و گفت: عده‌ای عدم وجود نظارت و مدیریت بر منابع مالی توسط هیئت فوتبال را مطرح می‌کنند درحالی‌که در گیلان هیچ منابع مالی وجود نداشته است.

به گزارش لاهیج دیلم، قربانعلی الماسخاله امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فوتبال در استان گیلان وضعیت مناسبی ندارد، اظهار کرد: فوتبال باعث ایجاد نشاط اجتماعی در کشور و گیلان شده و این ورزش ارزشمند در استان وضعیت مناسبی ندارد به همین منظور متولیان ورزش  دنبال راهکار برای بهبود وضعیت فوتبال بوده و برای انجام این کار باید اطلاعات درست در دست باشد.

وی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان فوتبالی در استان گیلان گفت: در استان گیلان جوانان بااستعداد بسیار خوبی وجود داشته و برخی از آنان در سطح ملی فعالیت دارند لذا یکی از مشکلات اساسی در فوتبال گیلان نبود منابع مالی کافی است.

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان زیان ده بودن باشگاهداری در استان را فقط مختص به گیلان ندانست و افزود: باشگاه‌های فوتبال در ایران و زیان ده بوده و در گیلان به دلیل نبود منابع مالی این مشکل بیشتر است لذا ما در گیلان علیرغم وجود استعداد با کمبود منابع مالی مواجه هستیم، زیرا وضعیت اقتصادی فوتبال در گیلان خوب نیست.

الماسخاله با اذعان به اینکه عدم پرداخت منابع مالی به یک مشکل در فوتبال کشور تبدیل‌شده است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی قوانین دست و پاگیری برای فوتبال ازجمله عدم پرداخت پول توسط دولت به باشگاه‌های فوتبال کشور وضع کرده و این در حالی است که برای باشگاه‌ها منابع مالی ثابت در نظر گرفته نشده است.

وی انتقادات واردشده به هیئت فوتبال در خصوص عدم نظارت و مدیریت را نادرست دانست و بیان کرد: عده‌ای عدم وجود نظارت و مدیریت بر منابع مالی توسط هیئت فوتبال را مطرح می‌کنند درحالی‌که در گیلان هیچ منابع مالی وجود نداشته است.

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به تصویب نظام جامع باشگاهداری در کشور گفت: مجلس شورای اسلامی ابتدا باید نظام جامع باشگاه‌داری را تصویب و سپس کمک دولت به باشگاه را مصوب می‌کرد زیرا در این صورت بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

الماسخاله با بیان اینکه هیئت فوتبال در کشور حق تیم داری ندارد، افزود: یکی از منابع مالی‌های هیئت فوتبال‌ها گرفتن درصد از باشگاه‌ها است ولی دو میلیارد تومان به‌حساب وزارت ورزش و سپس به اداره کل ورزش و جوانان واریز شد تا بتوانیم آن را خرج تیم‌های گیلانی کنیم ولی بازرسی ورود کرد.

وی با اشاره به دلایل مشکلات پیش‌آمده برای داماش در لیگ یک تصریح کرد: دو مرحله پول از طریق برنامه‌وبودجه و وزارت ورزش و جوانان  به‌حساب منطقه آزاد اروند واریز شد ولی منطقه آزاد اروند به دلیل منع قانونی آن را قبول نکرد و به دنبال راهکار دیگر بودیم ولی باشگاه داماش پیگیر این مسئله نبود‌