سرپرست شهرداری لاهیجان خبر داد: انتخاب لاهیجان به عنوان شهر پایلوت بدون مانع استان گیلان
سرپرست شهرداری لاهیجان خبر داد: انتخاب لاهیجان به عنوان شهر پایلوت بدون مانع استان گیلان

سرپرست شهرداری لاهیجان از انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت بدون مانع استان گیلان توسط اداره کل بهزیستی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، یوسف قیامتیون در گفت و گویی افزود: ملاک انتخاب لاهیجان به عنوان شهر بدون مانع، کسب امتیازات لازم توسط […]

سرپرست شهرداری لاهیجان از انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت بدون مانع استان گیلان توسط اداره کل بهزیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، یوسف قیامتیون در گفت و گویی افزود: ملاک انتخاب لاهیجان به عنوان شهر بدون مانع، کسب امتیازات لازم توسط اداره کل بهزیستی برای ایجاد رمپ، خط عابر پیاده نابینایان و سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان در مناطق مختلف این شهر بوده است.

وی اظهار کرد: در راستای تحقق شهرسازی مدرن و توسعه پایدار شهری و همچنین تامین رفاه حال شهروندان، در طول سال های اخیر، مناسب‌سازی معابر شهری لاهیجان توسط معاونت عمران شهرداری با نظارت بهزیستی آغاز شده است و برای تسهیل تردد جانبازان، معلولان و نابینایان در معابر عمومی و در مقابل مراکز مهم، رمپ شیب دار و خط عابرپیاده ایجاد شده است.

سرپرست شهرداری لاهیجان اضافه کرد: در این طرح تحت نظارت بهزیستی نقاطی در شهر برای پارک خودرو جانبازان و معلولان تعیین شده و تابلوی آن توسط شهرداری نصب شده است.

قیامتیون گفت: کارگروه مناسب‌سازی معابر شهری لاهیجان برای انجام امور تسهیل عبور و مرور جانبازان، معلولان و نابینایان به ریاست فرماندار و دبیری رئیس بهزیستی شهرستان با حضور نمایندگان ادارات تشکیل می‌شود و مصوبات آن لازم‌الاجراست