استاندار گیلان: انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی است
استاندار گیلان: انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی است

استاندار گیلان با بیان اینکه انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی و ضامن استمرار و استقرار حکومت مردم سالار است، گفت: انتخابات همواره در توسعه سیاسی جوامع مردم سالار نقش بی بدیل دارد. به گزارش لاهیج دیلم ،ارسلان زارع امروز در همایش مجریان یازدهمین دوره انتخابات مجلس که در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد، با […]

استاندار گیلان با بیان اینکه انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی و ضامن استمرار و استقرار حکومت مردم سالار است، گفت: انتخابات همواره در توسعه سیاسی جوامع مردم سالار نقش بی بدیل دارد.

به گزارش لاهیج دیلم ،ارسلان زارع امروز در همایش مجریان یازدهمین دوره انتخابات مجلس که در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد، با اشاره به نقش و اهمیت انتخابات و ضرورت حداکثری مردم، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رفراندوم سال ۱۳۵۸، برگزاری و نظارت انتخابات ها توسط مردم بوده زیرا در دیگر نقاط دنیا انتخابات توسط مردم برگزار نمی شود.

استاندار گیلان افزود: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و نظام سیاسی است که به سبب اعتقاد به وحدانیت پروردگار برگرفته از شرع مقدس اسلام بوده که کم نظیر و بی بدیل است.

زارع با بیان اینکه انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی و ضامن استمرار و استقرار حکومت مردم سالار است، گفت: انتخابات مجلس به عنوان یکی از ارکان اساسی دموکراسی و به منظور پیگیری از استبداد فردی تشکیل و برگزار شده است و همواره در توسعه سیاسی جوامع مردم سالار نقش بی بدیل دارد.

وی ادامه داد: نهاد مجلس شورای اسلامی و کارکردهای آن در ساختار اداری و مدیریت ما جایگاه رفیع و والا دارد، رهبر معطم انقلاب در روزهای اخیر پیوسته بر مشارکت حداکثری تاکید داشته اند، رئیس جمهور هم از آحاد مردم دعوت کرده اند تا حضور باشکوهی در انتخابات داشته باشند.

استاندار گیلان تصریح کرد: انتخابالت امنیت ملی پایدار ما را تضمین می کند، به همین خاطر برای دولت و استان بسیار مهم بوده و ارکان آن مورد توجه است تا امنیت و سلامت، مشارکت و رقابت به نحو شایسته صورت گیرد. هر کدام از عوامل اجرایی عامل مهم در شکل گیری این ارکان هستند و لازمه ابقای این نقش دانش کافی، جدیت در کار و وظیفه شناسی است.

زارع خاطرنشان کرد: در بسیاری از انتخابات رقابت سیاسی لازمه کار است و باعث شور انتخاباتی می شود، زمینه انتخابات پویا و مشارکت مردمی را در پی دارد، لذا باید توجه داشته باشیم در راستای وفاق و انسجام ملی پیش رویم. با احاطه بر قانون انتخابات و دقت لازم باید کوشش شود تا انتخابات شکوهمندی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در گیلان ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی و ۱۵ هزار نفر ناظر انتخابات را مدیریت و اجرا می کنند، تصریح کرد: در استان گیلان ۲۵۵۹ شعبه اخذ رای تعریف شده که ۲۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است. همچنین یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط رای در استان داریم