اصلاح قانون انتخابات با بررسی لایحه جامع انتخابات موازی‌کاری ندارد
اصلاح قانون انتخابات با بررسی لایحه جامع انتخابات موازی‌کاری ندارد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به ارائه جزئیات جدید در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته دولت هیچ‌گونه نگرانی دراین‌باره نباید داشته و این طرح هیچ‌گونه موازی کاری با بررسی لایحه جامع انتخابات ندارد‌ چون اصلاحات صورت گرفته باید در انتخابات سال آینده لحاظ شود. به […]

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به ارائه جزئیات جدید در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته دولت هیچ‌گونه نگرانی دراین‌باره نباید داشته و این طرح هیچ‌گونه موازی کاری با بررسی لایحه جامع انتخابات ندارد‌ چون اصلاحات صورت گرفته باید در انتخابات سال آینده لحاظ شود.

به گزارش لاهیج دیلم ، رسول فرخی میکال امروز در گفت‌وگویی با بیان اینکه مخالفت دولت با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات پشتوانه منطقی ندارد، اظهار کرد: در جلسه بررسی طرح مطرح‌شده نمایندگان دولت، دستگاه‌های مرتبط و مرکز پژوهش‌ها در آن جلسه شرکت و نظرات خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به ارائه جزئیات جدید در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات افزود: در چند روز گذشته طرح جامعی تهیه و پیشنهادات در این خصوص مطرح‌شده و در جلسه کمیسیون امور داخلی مجلس بررسی می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه اصلاح قانون انتخابات برای دولت بار مالی ندارد، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته دولت هیچ‌گونه نگرانی دراین‌باره نباید داشته باشد و این طرح هیچ‌گونه موازی کاری با بررسی لایحه جامع انتخابات ندارد‌ چون اصلاحات صورت گرفته باید در انتخابات سال آینده لحاظ شود.

فرخی یکی از اصلاحات لحاظ شده در طرح قانون انتخابات را تغییر سن ثبت‌نام ریاست جمهوری دانست و بیان کرد: مهم‌ترین اصلاح صورت گرفته در این طرح اصلاح سن نامزدهای انتخابات است که حداقل سن ۴۵ سال و حداکثر سن ۷۰ سال هنگام ثبت‌نام در انتخابات در نظر گرفته‌شده البته پیش‌ازاین حداقل سن ۴۰ سال پیشنهادشده بود