برگزاری مراسم ساعت زمین در بناهای تاریخی گیلان
برگزاری مراسم ساعت زمین در بناهای تاریخی گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از خاموشی نمادین چراغ‌های موزه‌های استان به مناسبت برگزاری مراسم ساعت زمین خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی در روز ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: همه‌ساله و به مناسبت پاسداشت اهمیت حفاظت از محیط زیست چراغ‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی غیرضروری در اماکن مهم به مدت […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از خاموشی نمادین چراغ‌های موزه‌های استان به مناسبت برگزاری مراسم ساعت زمین خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی در روز ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: همه‌ساله و به مناسبت پاسداشت اهمیت حفاظت از محیط زیست چراغ‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی غیرضروری در اماکن مهم به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: به همین منظور و برای یادآوری اهمیت نقش محیط زیست، چراغ‌های غیرضروری کلیه موزه‌های وابسته به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ روز شنبه ۶ فروردین‌ماه خاموش خواهند بود.

جهانی افزود: محیط زیست از جمله میراثی گرانبها و غیرقابل جایگزین بوده و این اداره‌کل با برگزاری برنامه‌هایی نظیر ثبت جهانی سه سایت از جنگل‌های هیرکانی استان گیلان و برگزاری نمایشگاه عکاسی از میراث‌جهانی جنگل‌های هیرکانی استان گیلان که از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود تلاش کرده تا از این میراث کهن گیلان حفاظت کند