مدیر کل امور روستایی استانداری گیلان: روستاییان با ۵۳ هزار تومان بیمه حوادث شوند
مدیر کل امور روستایی استانداری گیلان: روستاییان با ۵۳ هزار تومان بیمه حوادث شوند

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اجرای طرح بیمه حوادث روستاییان، گفت: روستاییان می توانند با ۵۳ هزار تومان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گیرند. به گزارش لاهیج دیلم ، یاورپیر علایی در نشست خبری استانداری گیلان با اشاره به حادثه خیز بودن این استان، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید […]

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اجرای طرح بیمه حوادث روستاییان، گفت: روستاییان می توانند با ۵۳ هزار تومان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گیرند.

به گزارش لاهیج دیلم ، یاورپیر علایی در نشست خبری استانداری گیلان با اشاره به حادثه خیز بودن این استان، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید در راستای حمایت از روستایی در این زمینه انجام شود اجرای طرح بیمه حوادث روستاییان است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته به دنبال پوشش فراگیر بیمه روستایی هستیم، افزود: در این زمینه جلسات کارشناسی بسیاری برگزار شده است. بیمه حوادث روستایی شرایط خوبی برای روستاییان فراهم شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه روستایی با ۵۳ هزار تومان می‌توانند برای یک سال به مبلغ ۴۰ میلیون تومان منازل مسکونی خود را در برابر حوادث بیمه کنند، گفت: در صورت بروز حادثه از این مبلغ ۳۰ میلیون تومان بیمه منزل مسکونی و ۱۰ میلیون تومان نیز به وسایل تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه دهیاران از هفته جاری شرایط و نحوه تحت پوشش قرار گرفتن بیمه را اطلاع رسانی‌های لازم را انجام خواهند داد، تصریح کرد: در راستای اجرای کامل این طرح رسانه‌های نیز نقش بسیار مهمی در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به روستاییان ایفا می‌کنند.

پیر علایی با اشاره به اینکه ۴۵۰ روستای زیر ۲۰ هزار خانوار فاقد دهیاری هستند، گفت: ساکنان این روستاها می‌توانند توسط شورای بخش تحت پوشش بیمه حوادث روستاییان قرار گیرند.

وی همچنین به موضوع بیمه تکمیلی دهیاران نیز اشاره و با بیان اینکه دو هزار دهیار، ۱۰۸ کارشناس مالی و ۱۰۸ کارشناس فنی در استان گیلان فعال هستند، گفت: بیمه تکمیلی و بیمه مسئولیت دهیاری برای حمایت از دهیاران و کارشناسان فنی نیز در نظر گرفته شده است