معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: رعایت ۴۲ درصدی پروتکل های بهداشتی در گیلان/ شیب آرام افزایش مبتلایان
معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: رعایت ۴۲ درصدی پروتکل های بهداشتی در گیلان/ شیب آرام افزایش مبتلایان

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در مجموع میزان رعایت پروتکل های بهداشتی شامل ماسک زدن، فاصله گذاری و شست وشوی مداوم دست ها در استان گیلان ۴۲ درصد است، گفت: از میانگین کشوری ۵۵ درصدی پایین تر هستیم. به گزارش لاهیج دیلم ،دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگویی، با اشاره به بستری شدن ۷۰ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، […]

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در مجموع میزان رعایت پروتکل های بهداشتی شامل ماسک زدن، فاصله گذاری و شست وشوی مداوم دست ها در استان گیلان ۴۲ درصد است، گفت: از میانگین کشوری ۵۵ درصدی پایین تر هستیم.

به گزارش لاهیج دیلم ،دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگویی، با اشاره به بستری شدن ۷۰ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: متاسفانه تعداد موارد مبتلا به کرونا با شیب آرام رو به افزایش است، در حالی که طی دو هفته گذشته به وضعیت تثبیت رسیده بودیم.

وی افزایش بیماران کرونایی را نشان دهنده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: متاسفانه شاهد افزایش موارد بدحال نیز هستیم و تعداد ترخیصی های روزانه کمتر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، میزان استفاده از ماسک را در استان ۶۰ درصد دانست و تصریح کرد: در مجموع میزان رعایت پروتکل های بهداشتی شامل ماسک زدن، فاصله گذاری ۱.۸ متری و شست وشوی مداوم دست ها و ضد عفونی کردن دست با الکل در گیلان ۴۲ درصد است که از میانگین کشوری ۵۵ درصدی  پایین تر هستیم.

حیدرزاده، سرمایه اجتماعی را مهمتر از سرمایه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی یعنی برای دیگران دل بسوزانیم و نگران دیگران باشیم و با ماسک زدن اجازه ندهیم دیگران مبتلا به کرونا و راهی بیمارستان و حتی مرگ و میر شوند.

وی با بیان اینکه از مردم می خواهیم حتما در اماکن سرپوشیده و شلوغ از ماسک استفاده کنند، گفت: سفرهایی که طی ۱۰ روز گذشته به گیلان انجام شد، تعداد بیماران ما را افزایش داد و لذا مردم از مسافران فاصله بگیرند و در یک مکان با آنان نمانند