آیت الله فلاحتی: ورزش گیلان میدان تاخت و تازهای سیاسی شده است
آیت الله فلاحتی: ورزش گیلان میدان تاخت و تازهای سیاسی شده است

نماینده ولی فقیه در گیلان، گفت: ورزش گیلان میدان تاخت و تازهای سیاسی شده و این امر به دلیل نفوذ عناصر سیاسی است ضمن اینکه بعضی رجال سیاسی به فکر کار برای اطرافیان خود هستند. به گزارش لاهیج دیلم ،آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با […]

نماینده ولی فقیه در گیلان، گفت: ورزش گیلان میدان تاخت و تازهای سیاسی شده و این امر به دلیل نفوذ عناصر سیاسی است ضمن اینکه بعضی رجال سیاسی به فکر کار برای اطرافیان خود هستند.

به گزارش لاهیج دیلم ،آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تعدد مراکز فعالیت های فرهنگی یکی از مشکلات در سطح کلان کشور و استان است اظهار کرد: موازی کاری، نبود همگرایی و تنش در سایه موازی کاری و نبود همگرایی از آثار و خروجی تعدد مراکز فرهنگی محسوب می شود.

وی، به وجود فقر در سایه سرسبزی گیلان اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر گردشگر وارد استان می شوند و با توجه به اینکه تلاش های بسیاری در راستای پیشرفت و توسعه گیلان انجام شده اما همچنان فقر در استان حاکم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ۸ هزار شهید به ویژه شهدای مدافع حرم خروجی کانون های فرهنگی گیلان است، تصریح کرد: بیش از این می توان در عرصه فرهنگی کار انجام داد.

آیت الله فلاحتی به ورود نیروهای جوان به شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: هر جا اخلاص و یاد خدا باشد همه همگام حرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه آسیب ها و رانش های فرهنگی به لحاظ نبود هماهنگی ها به کف جامعه کشانده می شود، بیان کرد: دستگاه های مشخصی متولیان امور فرهنگی هستند و فعالیت ها باید با وحدت رویه انجام شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به جایگزینی مسئولان جدید در تصدی ها در استان اشاره کرد و یادآور شد: می طلبد به مرور غربالگری مسئولان قدیمی در استان صورت گیرد و این امر در حال انجام است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ورزش گیلان در سال های اخیر آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: ورزش گیلان میدان تاخت و تازهای سیاسی شده و این امر به دلیل نفوذ قدرتمندان سیاسی است ضمن اینکه بعضی رجال سیاسی به فکر کار برای اطرافیان خود هستند.

وی ادامه داد: به وسیله افرادی می خواهیم زیرساخت های فرهنگی را درست کنیم که خودشان مشکل دار هستند البته ناامید نیستیم و در این عرصه باید فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی را در این عرصه ورود دهیم.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر باید برای تولید و کالای داخلی استفاده شود، اظهار کرد: شورای شهر رشت باید به خروجی کارها فکر کند و با برنامه حرکت کند.

آیت الله فلاحتی، جهادی عمل کردن را اولویت فعالیت های فرهنگی در شورای شهر رشت عنوان کرد و افزود: نظارت شورای شهر رشت بر انجام فعالیت های فرهنگی حائز اهمیت است.

وی درایت، مدیریت، ظرافت و میدانی عمل کردن را موجب به نتیجه رسیدن امور دانست و تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر باید با نهادهای فرهنگی رابطه برقرار کند و انتقال تجربه را مد نظر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه به زودی در مجموعه استان جوانان خوب دلسوخته، دیندار و اهل تدین روی کار خواهند آمد، بیان کرد: در میدان سیاست می خواهیم بزن بزن حذف شود و جهادی عمل کنند.

آیت الله فلاحتی بر ارتقای نظارت شورای شهر رشت در بخش های مختلف شهری تاکید کرد و یادآور شد: فعالیت های فرهنگی گسترده بوده و نیازمند اتاق فکر است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت احیا شود.

نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این دیدار مذکور زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی رشت را نیازمند تقویت عنوان کرد و گفت: رشت اداره ارشاد مستقلی ندارد و نیاز است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت احیا شود ضمن اینکه شهر رشت سهمی از بودجه های فرهنگی گیلان ندارد