ارتقاء زندگی شهروندان با اجرای برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در گیلان
ارتقاء زندگی شهروندان با اجرای برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در گیلان

استاندار گیلان گفت: بر ضرورت اجرای دقیق برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری برای ارتقاء زندگی شهروندان و سلامت آنان تاکید کرد. به گزارش لاهیج دیلم ،ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی باز آفرینی پایدار شهری محدوده‌ها و محلات که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه در بخش‌هایی از شهرها بافت و […]

استاندار گیلان گفت: بر ضرورت اجرای دقیق برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری برای ارتقاء زندگی شهروندان و سلامت آنان تاکید کرد.

به گزارش لاهیج دیلم ،ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی باز آفرینی پایدار شهری محدوده‌ها و محلات که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه در بخش‌هایی از شهرها بافت و محلاتی وجود دارد که عناوین مختلفی نظیر حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده را به وجود آورده‌اند، گفت: شهروندان در این سکونت‌گاه‌ها مشمول اخذ خدمات شهری باکیفیت پایین هستند و باید از ظرفیت های قانونی ستاد و حمایت‌های دولت به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت برخی از محلات در شهرها برای شهروندان آزار دهنده است، افزود: ظاهر برخی از این محلات به قدری مشمئزکننده است که نیاز نیست برای تشخیص آن کارشناس شهری باشیم، بلکه هر غیرکارشناسی می‌تواند تشخیص دهد که زندگی و حتی شهروندان در آنها چالش‌های جدی دارد، بنابراین اجرای دقیق برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری برای ارتقاء زندگی شهروندان و سلامت آنان ضرورت دارد.

زارع ادامه داد: در اجرای برنامه اقدام مشترک وجود هماهنگی متوازن میان دستگاه‌ها بسیار تاثیرگذار است و تاکید دارم، نهادهای فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار دستگاه های خدمات رسان در این ستاد همزمان با انجام امور سخت افزاری بازآفرینی شهری، برنامه‌های متنوع و اثرگذار ملموس در این مناطق اجرا کنند.

استاندار گیلان پیش بینی اعتبارات در کنار منابع اختصاص یافته توسط فرمانداران به عنوان رئیسان کمیته های شهرستانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی را جزو انتظارات خود عنوان کرد و افزود: در سال جاری حدود ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های مصوب در نظر گرفته شده که به طور قطع بهبود سطح کیفیت زندگی شهروندان با این میزان قابل جبران نیست و نیازمند تقویت است.

زارع، پیشگیری از تعدد پروژه‌ها و تمرکز بر پروژه‌های محدود را گامی موثر در اجرایی شدن آنان در کوتاه مدت عنوان کرد و ادامه داد: بهره‌گیری از اعتبارات ارزش افزوده اختصاصی به شهرداری‌ها و هدایت آن توسط شهرداران به سوی پروژه های بازآفرینی، می‌تواند تحولات خوبی را در این حوزه رقم بزند