از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت؛ رشد ۱۷ درصدی صادرات از گیلان
از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت؛ رشد ۱۷ درصدی صادرات از گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از کاهش سه درصدی واردات و رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: مرز آستارا ۷۷ هزار و ۱۹۸ تن کالا در بخش واردات و ۳۸۳ هزار و ۳۴۲ تن کالا در بخش صادرات داشته است. به گزارش لاهیج دیلم ،محمدرضا نازک کار […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از کاهش سه درصدی واردات و رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: مرز آستارا ۷۷ هزار و ۱۹۸ تن کالا در بخش واردات و ۳۸۳ هزار و ۳۴۲ تن کالا در بخش صادرات داشته است.

به گزارش لاهیج دیلم ،محمدرضا نازک کار امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در استان گیلان ۱۶۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۴۶ شرکت حمل و نقل مسافر، چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر فعال وجود دارد، اظهار کرد: همچنین ۱۲۰ نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۰ پایانه مسافر و سه پایانه بار در گیلان، افزود: ۹ هزار و ۵۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان با ۲۵۵۸ دستگاه در بخش مسافر شامل ۱۸۷ دستگاه اتوبوس، ۷۳۱ دستگاه مینی بوس و ۱۶۴۰ دستگاه سواری مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: یک کانون حمل و نقل مسافر، هشت انجمن صنفی شرکت ها، شش انجمن صنفی رانندگان و یک اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه در حوزه مسافر و یک کانون حمل و نقل کالا، هفت انجمن صنفی شرکت ها و هشت انجمن صنفی رانندگان در حوزه کالا داریم.

این مقام مسئول میانگین سن ناوگان حمل و نقل کالا در استان را ۱۹ سال و حمل و نقل مسافر را در بخش اتوبوس ۹ سال، در بخش مینی بوس ۲۹ سال و در بخش سواری حدود ۱۰ سال دانست و عنوان کرد: حدود ۱۱ هزار و ۹۹۶ راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی استان مشغول فعالیت هستند که ۸۰۵۵ راننده فعال در بخش کالا و ۳۹۴۱ راننده فعال در بخش مسافر را شامل می شود.

وی از جابجایی حدود شش میلیون و ۲۴۳ هزار تن کالا توسط ۴۳۰ هزار دستگاه/تردد و جابجایی حدود سه میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۲ نفر مسافر توسط ۴۹۴ هزار و ۱۳۶ دستگاه/تردد وسیله نقلیه عمومی طی هشت ماهه سال جاری از استان خبر داد و گفت: در اربعین امسال نیز ۲۳ هزار و ۳۰ زائر گیلانی با ۶۵۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری به مرز مهران اعزام شدند. همچنین اعزام زوار کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه به مرز شلمچه توسط ۲۷۱ دستگاه اتوبوس، ۲۹ دستگاه مینی بوس، چهار دستگاه ون و ۱۰۷ دستگاه سواری صورت گرفت.

نازک  کار با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون مرز آستارا ۷۷ هزار و ۱۹۸ تن کالا در بخش واردات و ۳۸۳ هزار و ۳۴۲ تن کالا در بخش صادرات داشته است، خاطرنشان کرد: در بخش واردات شاهد کاهش سه درصدی و در بخش صادرات شاهد رشد ۱۷ درصدی هستیم.

وی از ترانزیت ۱۵۶ هزار و ۲۹۸ تن کالا از استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و متذکر شد: از این میزان ۱۳۲ هزار و ۴۰۵ تن از مرز آستارا و ۲۳ هزار و ۸۹۳ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است