اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای کنترل اوضاع در گیلان / باید از قوه قهریه استفاده شود
اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای کنترل اوضاع در گیلان / باید از قوه قهریه استفاده شود

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت و درمان در گیلان استفاده از قوه قهریه برای کنترل اوضاع استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: پیک دوم کرونا هنوز به استان نرسیده اما وقوع آن دور از انتظار نیست. به گزارش لاهیج دیلم ،محمد حسین قربانی در گفت‌وگویی، از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه توسط ستاد ملی مدیریت بحران کرونا در […]

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت و درمان در گیلان استفاده از قوه قهریه برای کنترل اوضاع استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: پیک دوم کرونا هنوز به استان نرسیده اما وقوع آن دور از انتظار نیست.

به گزارش لاهیج دیلم ،محمد حسین قربانی در گفت‌وگویی، از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه توسط ستاد ملی مدیریت بحران کرونا در سراسر کشور از جمله گیلان سخن گفت و اظهار داشت: استفاده از قوه قهریه برای کنترل اوضاع گیلان و جلوگیری از ایجاد بحرانی جدید ضروری است البته پیک دوم کرونا هنوز به استان نرسیده است.

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت و درمان در استان گیلان با بیان اینکه هشدارها و احتمالاتی که وی از مدت‌ها قبل در مورد همه‌گیر شدن بیماری کرونا در سراسر کشور می‌داد امروز در حال تحقق است عنوان کرد: آمارهایی که سخنگوی وزارت بهداشت از تعداد مبتلایان و جانباختگان ناشی از این بیماری ارائه می‌کند گواه این مطلب است.

قربانی اعمال تدابیر شدید و پروتکل‌های سختگیرانه امنیتی توسط دولت را که مفاد کامل آن دیروز توسط معاون امنیتی وزارت کشور اعلام شد را تصمیمی درست خواند و تصریح کرد: تعطیلی مغازه‌ها و بسیاری از صنوف، تقلیل تعداد کارمندان دولت به یک سوم، کاهش ترددها و سختگیری در آن امری است که اجرای آن لازم و ضروری بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی برای وسائط نقلیه و توقف یک ماهه آن‌ها که مقررات تردد را زیر پا می‌گذارند را از جمله اقداماتی که باید زودتر از این‌ها اجرا می‌شد تلقی کرد و گفت: درست است که ۶۰ درصد مردم با ما همکاری کردند اما امروز به این نتیجه رسیدیم که باید از قوه قهریه استفاده شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد پیک و یا دور دوم شیوع ویروس کرونا به گیلان هم برسد نیز خاطرنشان کرد: تا این لحظه شواهد و قرائن آغاز موج دوم شیوع کرونا را در استان گیلان احساس نکرده‌ایم اما وقوع آن محتمل بوده و دور از انتظار نیست به همین جهت همان اخطارها و هشدارهای گذشته را مجدداً با شدت بیشتر تکرار می‌کنم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس رعایت فاصله اجتماعی افراد در بیرون از منازل و ادامه شعار در خانه می‌مانیم را برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: شعارهای ما همان شعار خودمراقبتی و خودنظارتی در مقابل ویروس است بنابراین تنها با کمک مردم کند شدن شیب بیماری در گیلان تحقق پیدا می‌کند