افتتاح ۱۶۴ طرح گردشگری و صنایع دستی هدیه فجر انقلاب به گیلان
افتتاح ۱۶۴ طرح گردشگری و صنایع دستی هدیه فجر انقلاب به گیلان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: افتتاح ۱۶۴ طرح عمرانی با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در نقاط مختلف، ارمغان دهه مبارک فجر برای این استان است. به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی روز چهارشنبه در بازدید از موزه حکیم نظامی آستارا تصریح کرد: ۱۶۴ طرح گردشگری، میراث […]

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: افتتاح ۱۶۴ طرح عمرانی با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در نقاط مختلف، ارمغان دهه مبارک فجر برای این استان است.

به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی روز چهارشنبه در بازدید از موزه حکیم نظامی آستارا تصریح کرد: ۱۶۴ طرح گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شامل ۴۰ واحد بوم گردی و اقامتی، ۲ موزه در رشت و فومن و چندین نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان های مختلف استان از رودسر گرفته تا آستارا از جمله پروژه های افتتاحی دهه فجر امسال است.

وی ادامه داد: اجرا و تکمیل این طرح ها زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را به طور کلی فراهم شده است و تکمیل طرح ها جزو برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان است.

او به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گیلان در تهران اشاره کرد و گفت: در این رویداد که چندی پیش برگزار شد، غرفه های مربوط به گیلان جزو بخش های موفق نمایشگاه بود و بازدید خوبی به عمل آمد و گلیم آستارا و صنایع دستی رودسر بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان برای افتتاح دفتر خدمات گردشگری و فاز نخست ساماندهی محوطه بقعه شیخ محمود خیوی به آستارا سفر کرده بود.

گیلان از آثار باستانی، میراث فرهنگی و صنایع دستی غنی و مشهوری برخوردار است و ۳۱ اثر صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان طی ۱۰ سال اخیر مهر اصالت دریافت کرده اند.

استان گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت و ۱۶ شهرستان از استان های شمالی ایران است