افزایش بیماران بستری مبتلا و مشکوک به کرونا در گیلان/ در صورت مشاهده علائم بیماری با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرید
افزایش بیماران بستری مبتلا و مشکوک به کرونا در گیلان/ در صورت مشاهده علائم بیماری با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش بیماران بستری مبتلا و مشکوک به کرونا در این استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری شدند. به گزارش لاهیج دیلم، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار کرد: هم […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش بیماران بستری مبتلا و مشکوک به کرونا در این استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری شدند.

به گزارش لاهیج دیلم، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار کرد: هم اکنون ۴۹۲ بیمار مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

وی خاطر نشان کرد: این آمارها نشانگر این است که مردم استان تعطیلات را فرصتی برای دورهمی در نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه ما قرنطینه را در جاهایی اعمال می‌کنیم که تحت توان نظارتی ما قرار دارند، افزود: ما هیچ وقت دورهمی ها، مهمانی ها و جشن ها را نمی‌توانیم کنترل کنیم بلکه این خود مردم هستند که باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از مردم خواست تا در صورت مشاهده علائم بیماری با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم برای درمان زودتر و پیشگیری از بستری شدن دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح مراقبت بهداشتی شهید سلیمانی در گیلان اظهار کرد: این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکی، بسیج مستضعفان، داوطلبان هلال احمر در این استان در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای فعال در طرح به منازل مردم مراجعه و علائم را بررسی کرده که در صورت مشاهده مشکل تیم مراقبت در محل حاضر و مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: تمامی نیروهای فعال در طرح شهید سلیمانی از کارت شناسایی و معرفی نامه برخوردارند که مردم می‌توانند این کارت را مطالبه کنند و پس از مشاهده و کسب اطمینان از آن نسبت به همکاری با آنان اقدام کنند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود و هم اکنون در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور روز ۹ آذر گفت: شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری اظهار داشت: تا ظهر (نهم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۶۵۸ هزار و ۲۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۵۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند