افزایش ۱۰ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی از گیلان در سال ۱۴۰۰
افزایش ۱۰ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی از گیلان در سال ۱۴۰۰

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات ۷۳۰ میلیون دلاری کالا از گیلان به کشور‌های حاشیه دریای خزر در سال گذشته خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم ، تیمور پورحیدری از محقق شدن هدفگذاری صادرات غیرنفتی گیلان در سال گذشته خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۰، میزان صادرات غیرنفتی از گیلان ۷۲۰ میلیون دلار […]

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات ۷۳۰ میلیون دلاری کالا از گیلان به کشور‌های حاشیه دریای خزر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم ، تیمور پورحیدری از محقق شدن هدفگذاری صادرات غیرنفتی گیلان در سال گذشته خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۰، میزان صادرات غیرنفتی از گیلان ۷۲۰ میلیون دلار هدفگذاری شده بود که به همت تجار و بازرگانان گیلانی، این میزان صادرات از مرز ۷۳۰ میلیون دلار عبور کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌تر، ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، به رغم تحریم‌های شدید بر علیه کشورمان صادرات غیرنفتی از گیلان رشد داشته است که پارسال محصولاتی شامل محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، نساجی و پلاستیکی به کشور‌های روسیه، آذربایجان، قزاقستان و گرجستان صادر شد.

پارسال بیش از ۶ هزار مورد سفارش کالا ثبت شد و میانگین پاسخگویی برای هر ثبت سفارش ۳ روز بود که زمان مطلوبی در مقایسه با میانگین کشوری است.

صدور کارت بازرگانی در سال گذشته ۲۱۹ درصد در مقایسه با سال ۹۹ افزایش داشت که نشان دهنده افزایش رغبت تجار برای توسعه بازرگانی در استان است.

گیلان ظرفیت فراوانی برای توسعه مبادلات تجاری گیلان با همسایگان دارد که با تقویت زیرساخت‌ها و امکانات ترانزیت دریایی و بندری توسعه خواهد یافت