افزایش ۱۰ درصدی محصول برنج در سیاهکل
افزایش ۱۰ درصدی محصول برنج در سیاهکل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیاهکل گفت: درسال زراعی جاری تولید محصول برنج از اراضی شالیزاری شهرستان سیاهکل حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است . به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایرنا ،بهزاد کوهستانی روز یکشنبه در مصاحبه ای اظهار داشت :در سال زراعی جاری برداشت برنج در شهرستان سیاهکل حدود ۱۰ درصد نسبت به فصل زراعی سال […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیاهکل گفت: درسال زراعی جاری تولید محصول برنج از اراضی شالیزاری شهرستان سیاهکل حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است .

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایرنا ،بهزاد کوهستانی روز یکشنبه در مصاحبه ای اظهار داشت :در سال زراعی جاری برداشت برنج در شهرستان سیاهکل حدود ۱۰ درصد نسبت به فصل زراعی سال گذشته در شهرستان سیاهکل افزایش داشته  که این افزایش محصول در رقم های هاشمی که عمده ترین رقم تولیدی شهرستان بوده است .

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۸ از چهارهزار و ۴۳۰ هکتار اراضی زیر کشت برنج این شهرستان حدود ۱۷ هزار و ۹۴۲ تن شلتوک برداشت شد که تاکنون حدود ۶۵ درصد از آن به برنج سفید تبدیل شده است و ارزش اقتصادی این مقدار از برنج برداشت شده ۱۴۴ میلیارد ریال برآورد می شود.

به گفته وی در هر هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان حدود چهارهزار و ۵۰ کیلوگرم شلتوک برداشت شده است که از چهار هزار و ۴۳۰ هکتار اراضی زیر کشت حدود یک هزار و ۲۹۰ هکتار با دست، ۴۹۰ هکتار با دروگر و دو هزار و ۶۵۰ هکتار هم با کمباین مخصوص برنج برداشت شد .

کوهستانی در مقایسه با سال زراعی گذشته نیز یاداور شد: در سال ۹۷ حدود ۱۱ هزار و ۲۸۸ تن برنج سفید در این شهرستان برداشت شده بود .

وی مهمترین ارقام برنج کشت شده در سال زراعی جاری در شهرستان سیاهکل را رقم هاشمی ، هاشمی اصلاح شده و جمشید جو ذکر و خاطرنشان کرد:قبل از آغاز فصل کشت برنج حدود ۴۰ تن ارقام بذر هاشمی اصلاح شده در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

شهرستان سیاهکل دارای ۴۷ هزار نفر جمعیت است که شش هزار و ۳۰۰ خانوار در امر برنجکاری اشتغال دارند،این شهرستان از دو بخش مرکزی و دیلمان تشکیل شده است که برنج فقط در بخش مرکزی آن کشت می شود.

سیاهکل در ۴۵کیلومتری مرکز استان گیلان (رشت)قرار دارد