امام جمعه سیاهکل: باید کسی وارد مجلس شود که حرفش نفوذ داشته باشد و کبریت بی‌خطر نباشد
امام جمعه سیاهکل: باید کسی وارد مجلس شود که حرفش نفوذ داشته باشد و کبریت بی‌خطر نباشد

امام جمعه سیاهکل گفت: از مجلسی متأسفیم که افراد توانمند در آن نباشد و جبهه‌گیری‌هایش شخصی باشد، نماینده اگر حرفی زد باید انجام شود نه اینکه حرفش برو نداشته باشد، باید کسی وارد مجلس شود که توانمند باشد و حرفش نفوذ داشته باشد و کبریت بی‌خطر نباشد. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از درسیاهکل، حجت‌الاسلام و […]

امام جمعه سیاهکل گفت: از مجلسی متأسفیم که افراد توانمند در آن نباشد و جبهه‌گیری‌هایش شخصی باشد، نماینده اگر حرفی زد باید انجام شود نه اینکه حرفش برو نداشته باشد، باید کسی وارد مجلس شود که توانمند باشد و حرفش نفوذ داشته باشد و کبریت بی‌خطر نباشد.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از درسیاهکل، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی کریمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سیاهکل اظهار کرد: از مجلسی متأسفیم که افراد توانمند در آن نباشد و جبهه‌گیری‌هایش شخصی باشد، نماینده اگر حرفی زد باید انجام شود نه اینکه حرفش برو نداشته باشد، باید کسی وارد مجلس شود که توانمند باشد و حرفش نفوذ داشته باشد و کبریت بی‌خطر نباشد.

***پرچمی از شهرستان سیاهکل در اربعین بالا برود

وی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی پیش روی ماست، باید آن را جهانی‌تر کنیم، سال‌ها از کنارش رد نشویم، باید پرچمی از شهرستان سیاهکل آنجا بالا برود.

***آقایان دیپلماسی حواسشان جمع باشد/ چرا باید کانادا دارایی‌های ما را بلوکه کند؟!

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه آقایان دیپلماسی حواسشان جمع باشد، گفت: چرا باید کانادا دارایی‌های ما را بلوکه کند، تنها فکر می‌کنند کدخدای عالم‌اند، این از ضعف برادران ما در دیپلماسی و امور خارجه است، نباید با این‌ها مماشات کرد.
کریمی افزود: اگر به اربعین و فرهنگ عاشورایی سیدالشهدا نزدیک شویم می‌توانیم در تمام عرصه‌ها موفق باشیم.

***عرصه دفاع مقدس همچنان ادامه دارد

وی ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس بیان کرد: آغاز هفته دفاع مقدس هم‌زمان‌شده با سال تحصیلی جدید و ایام محرم‌الحرام که پیام زیادی دارد.
امام جمعه سیاهکل افزود: دفاع مقدس ما الگو گرفته از اباعبدالله بوده و فقط جنبه نظامی نداشته است و بعد معنوی آن بیشتر است.
کریمی با بیان اینکه ابهت شرق و غرب در ۸ سال دفاع مقدس شکسته شد، گفت: ابرقدرت‌های شرف و غرب که سازماندهی‌شده بودند با نام عراق به ما حمله کردند که انقلاب را از بین ببرند، ولی انقلاب الهی ما با عنایات حضرت حق و ولی‌عصر (عج) پابرجا ماند و موفق شد.
وی با بیان اینکه عرصه دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: دفاع مقدس ادامه دارد و این جریان ریشه‌داری است که برای آیندگان چراغ راه خواهد بود.
امام جمعه سیاهکل تصریح کرد: دانش‌آموزی که خوب درس بخواند همان رزمنده است، معلمی که خوب درس بدهد جهاد کرده، مدیر و مسئولی که خوب خدمات‌رسانی بکند انگار در سنگر خدمت کرده‌اند و کشاورزی که به زمین کشاورزی خودش ارزش بگذارد و آن را به زمین‌خواران ندهد و خوب کشت کند جهاد کرده است.

***جامعه ما از فقر فرهنگی در رنج و عذاب است

کریمی با بیان اینکه جامعه ما از فقر فرهنگی در رنج و عذاب است، گفت: آن‌هایی که امام حسین (ع) را کشتند فکر می‌کردند از امام بالاترند چون فقر فرهنگی داشتند، وقتی خودمان را از رهبر دینی بالاتر بدانیم می‌شویم هم‌سوی یاران یزید.
وی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا برکت کشور هستند، خاطرنشان کرد: روحانیت بیش‌ترین شهید، جانباز و رزمنده را داشته است، الآن عده‌ای دنبال زیر سؤال بردن روحانیت هستند.

***افرادی که روضه‌ها را دلیل افسردگی می‌دانند پَست و منحرف هستند

امام جمعه سیاهکل تأکید کرد: افرادی که روضه‌ها را دلیل افسردگی می‌دانند پَست و منحرف هستند، گریه بر هر درد بی‌درمان دواست، مخصوصاً گریه و عزا برای سیدالشهدا که معبر شکن است.