اهدای عضو یک نوجوان لاهیجانی به ۳ بیمار نیازمند
اهدای عضو یک نوجوان لاهیجانی به ۳ بیمار نیازمند

اهدای اعضای بدن یک نوجوان ۱۶ ساله لاهیجانی به ۳ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید. به گزارش لاهیج دیلم ،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اهدای عضو رضا فلاح نیک مرادی، نام آور ۱۶ ساله اهل و ساکن لاهیجان، جان ۳ بیمار نیازمند را نجات داد. حیدرعلی بالو افزود: کبد و ۲ کلیه این نوجوان که […]

اهدای اعضای بدن یک نوجوان ۱۶ ساله لاهیجانی به ۳ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

به گزارش لاهیج دیلم ،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اهدای عضو رضا فلاح نیک مرادی، نام آور ۱۶ ساله اهل و ساکن لاهیجان، جان ۳ بیمار نیازمند را نجات داد.

حیدرعلی بالو افزود: کبد و ۲ کلیه این نوجوان که بر اثر تصادف و آسیب تروماتیک مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، دیروز (پنج شنبه ۲۰ مرداد ماه) به ۳ بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مرحوم فلاح نیک مرادی که در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان پیروز لاهیجان بستری و به علت آسیب مغزی دچار مرگ مغزی شده بود بعد از اطلاع به واحد فراهم آوری دانشگاه و أخذ رضایت از خانواده ایثارگرش توسط تیم تخصصی واحد، با هماهنگی‌های انجام شده با همکاری مرکز اورژانس گیلان به بیمارستان رازی رشت انتقال یافت.

به گفته دکتر بالو، بعد از تأیید نهایی، ۲ کلیه این نوجوان برای ۲ بیمار خانم ۲۲ و ۵۷ ساله مبتلا به نارسایی کلیوی و کبدش هم به بیمار مرد ۴۲ ساله مبتلا به نارسایی کبدی در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت پیوند شد.

او تصریح کرد: این چهاردهمین اهدای عضو در استان گیلان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون است