با حضور مسئولین کشوری؛ ۷ پروژه مرکز اورژانس گیلان امروز رسما افتتاح شد
با حضور مسئولین کشوری؛ ۷ پروژه مرکز اورژانس گیلان امروز رسما افتتاح شد

رییس اورژانس ۱۱۵ گیلان گفت: در مرکز اورژانس گیلان ۷ پروژه با حضور مسولین کشوری و استانی افتتاح شد. به گزارش لاهیج دیلم، پیمان اسدی امروز در افتتاح ۷ پروژه مرکز اورژانس گیلان گفت: این پروژه ها شامل واحد MCMC ، EOC ، واحد ارتباطات، ساختمان جدید پایگاه اورژانس منطقه ۱۴ رشت، ساختمان جدید پایگاه […]

رییس اورژانس ۱۱۵ گیلان گفت: در مرکز اورژانس گیلان ۷ پروژه با حضور مسولین کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش لاهیج دیلم، پیمان اسدی امروز در افتتاح ۷ پروژه مرکز اورژانس گیلان گفت: این پروژه ها شامل واحد MCMC ، EOC ، واحد ارتباطات، ساختمان جدید پایگاه اورژانس منطقه ۱۴ رشت، ساختمان جدید پایگاه اورژانس منطقه ۳۵ رشت، ساختمان جدید پایگاه اورژانس منطقه ۵۶ رشت و تله مدیسین می باشد.

وی تصریح کرد: واحد MCMC مرکز پایش مراقبت های درمانی است که وظیفه مدیریت،نظارت و ارائه گزارش در خصوص جابجایی تمامی بیماران در بین بیمارستان های دولتی، خصوصی و … در استان را دارد .

رییس اورژانس ۱۱۵ گیلان افزود: وظیفه دوم این واحد نظارت و مدیریت بر تخت های عادی و ویژه بیمارستان های سطح استان می باشد .

اسدی یادآور شد: تله مدیسین یا تله کاردیولوژی در راستای طرح ۲۴۷ در بیماران قلبی در شهر رشت راه اندازی شده و در ماموریت هایی که نیاز به اخذ نوار قلب ۱۲ لیدی و ارسال آن به پزشک واحد ارتباطات مرکز اورژانس گیلان و نیز متخصص قلب مرکز آموزشی درمانی حشمت رشت می باشد .

وی گفت: واحد EOC مرکز فرماندهی عملیات بحران دانشکاه بوده و به منظور هماهنگی و وحدت رویه در فرماندهی حوادث و بلایا راه اندازی شده است .

وی با بیان اینکه مرکز ارتباطات اورژانس گیلان در شهر رشت به جهت کنترل و مدیریت تماس های وارده به اورژانس ۱۱۵ گیلان راه اندازی شده است گفت: به صورت میانگین ماهانه ۴۵ هزار و ۳۰۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ گرفته می شود که از این تعداد ۷۴۰۰ مورد منجر به ماموریت اورژانسی خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: پایگاه اورژانس منطقه ۱۴-۳۵ و ۵۶ نیز در این افتتاحیه ساختمان جدیدشان بصورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت .

اسدی افزود: هزینه های انجام یافته از محل بودجه عمرانی سازمان اورژانس کشور و با نظر مساعد ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ارزش ۱۶میلیارد ریال افتتاح شد