برداشت ۵۸ هزار تن برگ‌ چای سبز توسط چایکاران
برداشت ۵۸ هزار تن برگ‌ چای سبز توسط چایکاران

رئیس سازمان چای کشور با اذعان به اینکه وضعیت برداشت چای در کشور مناسب است، گفت: چای‌کاران از اردیبهشت تاکنون ۵۸ هزار تن چای برگ سبز از باغ‌هایشان برداشت کرده‌اند که خوشبختانه ۴۱ هزار تن آن درجه‌یک بوده است. به گزارش لاهیج دیلم، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام سعی مسؤولین […]

رئیس سازمان چای کشور با اذعان به اینکه وضعیت برداشت چای در کشور مناسب است، گفت: چای‌کاران از اردیبهشت تاکنون ۵۸ هزار تن چای برگ سبز از باغ‌هایشان برداشت کرده‌اند که خوشبختانه ۴۱ هزار تن آن درجه‌یک بوده است.

به گزارش لاهیج دیلم، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام سعی مسؤولین کمک به چای‌کاران در حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: در استان گیلان باغات چای بسیار زیادی داریم که اگر به آن توجه شود بسیار برای چای‌کاران و‌ ایجاد رونق اقتصادی در استان گیلان مفید و‌ مثمر ثمر است.

وی‌ از پرداخت مطالبات چای‌کاران خبر داد و گفت: میزان مطالبه چای‌کاران گیلان و مازندران بابت فروش برگ سبز چای ۱۹۶ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۱۰ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان برابر با ۶۰ درصد پرداخته‌شده است.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر روند رو به رشد پرداخت بهای برگ سبز چای به چای‌کاران بیان کرد: چای‌کاران با تلاش خود کمک بسیار زیادی به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه می‌کنند به همین دلیل بهای برگ سبز چای هر پنج روز یک‌بار به‌حساب این عزیزان پرداخت می‌شود.

جهانساز با اعلام میزان قیمت چای مصوب شده در شورای اقتصاد گفت: شورای اقتصاد جلسات بسیار زیادی را برای تعیین قیمت چای سبز برگزار کرده و بر اساس آخرین تصمیم‌گیری، قیمت هر کیلوگرم برگ سبز درجه‌یک باقیمت سه هزار و ۶۰۰ تومان و درجه‌دو، دو هزار و ۲۰۰ تومان تعیین‌شده است.

وی با اذعان به اینکه وضعیت برداشت چای در کشور مناسب است، تصریح کرد: باغات چای بسیار خوبی در گیلان و مازندران وجود دارد که چای‌کاران از اردیبهشت تاکنون ۵۸ هزار تن چای برگ سبز از باغ‌هایشان برداشت کرده‌اند که خوشبختانه ۴۱ هزار تن آن درجه‌یک بوده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به بهترین فصل برای برداشت چای افزود: گیلان و مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب دارای بهترین ظرفیت در حوزه کاشت و برداشت چای هستند که می‌توان در سه مرحله بهاره، پائیزه و تابستانه چای را برداشت کرد.