تداوم هوای گرم در گیلان
تداوم هوای گرم در گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از تداوم هوای گرم در استان همراه با وزش باد خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم ،مازیار غلامی ظهر شنبه در گفت وگویی بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی به طور غالب پایدار در منطقه است بنابراین آسمان صاف و آفتابی، تداوم هوای […]

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از تداوم هوای گرم در استان همراه با وزش باد خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم ،مازیار غلامی ظهر شنبه در گفت وگویی بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی به طور غالب پایدار در منطقه است بنابراین آسمان صاف و آفتابی، تداوم هوای گرم و وزش باد مورد انتظار است.

وی ادامه داد: این شرایط تا اواسط هفته در منطقه تداوم دارد و طی این مدت نیز گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، احتمال رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

غلامی آسمان امروز گیلان را صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد عنوان و برای فردا (یکشنبه) نیز آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، افزایش نسبی دما پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۳۳ درجه مربوط به بندرآستارا و کمینه دمای استان برای فردا را با ۱۶ درجه مربوط به دیلمان ذکر کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای امروز رشت را نیز ۳۳ درجه و کمینه دمای فردا در مرکز استان را ۲۳ درجه عنوان کرد.

وی در توضیح وضعیت دریا طی امروز گفت: ارتفاع موج بین ۳ / ‏‬ ۰ تا یک متر، دمای آب ۲۹ درجه سلسیوس و شرایط برای شنا بتدریج نامناسب است