تردد ۱.۳ میلیون خودرو در موج اول سفرهای نوروزی گیلان
تردد ۱.۳ میلیون خودرو در موج اول سفرهای نوروزی گیلان

مدیرکل راهداری گیلان، از ورود ۸۱۲ هزار و ۹۹۸ وسیله نقلیه به استان و خروج ۵۸۶ هزار و ۹۲۱ وسیله نقلیه از استان در طرح نوروزی خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۹۱۹ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایسنا؛ فریبرز مرادی […]

مدیرکل راهداری گیلان، از ورود ۸۱۲ هزار و ۹۹۸ وسیله نقلیه به استان و خروج ۵۸۶ هزار و ۹۲۱ وسیله نقلیه از استان در طرح نوروزی خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۹۱۹ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایسنا؛ فریبرز مرادی با اشاره به آخرین وضعیت تردد روزانه خودرو در استان گیلان، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۹۴ هزار و ۴۹ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۱۰۵ هزار و و ۳۲۲ وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شده است، افزود: بیشترین میزان ورودی استان از طریق محور آزادراه قزوین رشت با تعداد ۴۰ هزار و ۴۰۲ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر چابکسر با تعداد ۳۵ هزار و ۷۵۴ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، بیشترین میزان خروجی از استان را نیز از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با تعداد ۴۹ هزار و ۸۲۰ وسیله نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ساعات اوج تردد در کل محورهای استان بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات چهار الی پنج صبح بوده است.

مرادی، با بیان اینکه سرعت متوسط وسائل نقلیه در محورهای استان گیلان ۶۴ کیلومتر در ساعت است، گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان طی مدت مذکور محور لاهیجان آستانه اشرفیه با متوسط تردد ساعتی ۲۳۳۷ وسیله نقلیه و پس از آن محور رودبار منجیل با متوسط تردد ساعتی ۲۳۲۳ وسیله نقلیه پرترددترین محورهای استان بودند.

وی با اشاره به آمار ورودی و خروجی استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت پنجم فروردین ۱۴۰۱ شاهد ۳۵ درصد افزایش در ورود به استان و ۲۲ درصد افزایش در خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورود ۸۱۲ هزار و ۹۹۸ وسیله نقلیه به استان و خروج ۵۸۶ هزار و ۹۲۱ وسیله نقلیه از استان در موج نخست سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۹۱۹ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۱۴ هزار و ۸۱ سفر درون استانی و برون استانی با وسائل نقلیه عمومی انجام شده و در پی آن ۷۰ هزار و ۳۵ مسافر جابجا شده اند، یادآور شد: تعداد مسافرین حمل و نقل عمومی برون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است