تعیین تکلیف محدوده بافت فرسوده در ۵ شهرستان گیلان
تعیین تکلیف محدوده بافت فرسوده در ۵ شهرستان گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: محدوده بافت فرسوده در ۵ شهرستان گیلان تعیین تکلیف می شوند. به گزارش لاهیج دیلم ، ماکان پدرام به اجرای ۲۳۰ طرح تا پایان امسال در گیلان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این طرح ها نظیر پل سفیدرود در منجیل، طرح تعریض جاده خمام – خشکبیجار – لشت نشا و طاهر […]

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: محدوده بافت فرسوده در ۵ شهرستان گیلان تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش لاهیج دیلم ، ماکان پدرام به اجرای ۲۳۰ طرح تا پایان امسال در گیلان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این طرح ها نظیر پل سفیدرود در منجیل، طرح تعریض جاده خمام – خشکبیجار – لشت نشا و طاهر گوراب – ماسال  و همچنین ساخت آزاد راه امام زاده هاشم – انزلی و امام زاده هاشم – چابکسر به ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به ساخت راه آهن رشت – آستارا به طول ۱۶۱ کیلومتر گفت: ۲۰ درصد از هزینه اجرای این طرح بر عهده  وزارت راه و شهرسازی و ۸۰ درصد آن بر عهده قرارگاه سازندگی خاتم است.

پدرام به تعیین تکلیف محدوده بافت فرسوده در ۵ شهرستان گیلان اشاره کرد و افزود: دولت موظف است برای نوسازی هر واحد خانه در بافت های فرسوده ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بپردازد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اجرای طرح ملی ساخت مسکن گفت: حدود ۴۰ واحد مسکونی در شهرهای مختلف با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود که در حال حاضر زمین های مورد نظر تعیین تکلیف شده است.

پدرام، همچنین از ساخت هزار و ۱۰۵ واحد مسکن در طرح بازآفرینی شهری و ۲ هزار و ۸۵۰ واحد مسکن در فاز ۲ مسکن مهر خبر داد