تولید ۸۵ درصد فندق کشور در استان گیلان
تولید ۸۵ درصد فندق کشور در استان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۸۵ درصدی فندق کشور در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پیش‌بینی ما تولید ۲۱ هزار تن فندق است. به گزارش لاهیج دیلم، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از بهترین مناطق کشور برای کشت انواع […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۸۵ درصدی فندق کشور در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پیش‌بینی ما تولید ۲۱ هزار تن فندق است.

به گزارش لاهیج دیلم، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از بهترین مناطق کشور برای کشت انواع محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: گیلان دارای آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز است که سبب می‌شود انواع محصولات کشاورزی در اکثر نقاط استان کاشت و برداشت شوند.

وی با اشاره به آغاز برداشت فندق در باغات استان گیلان گفت: بر اساس آمار، برداشت فندق نوبرانه از ۱۲ هزار و ۸۸۸ هکتار از باغ های پایین‌ دست اشکورات شروع شده و در چند روز آینده در دیگر نقاط استان هم آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از تولید ۸۵ درصدی فندق کشور در گیلان خبر داد و بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پیش‌بینی ما، تولید ۲۱ هزار تن فندق توسط ۵۹ هزار نفر و غالب ۵۰ خانوار گیلانی است.

درجانی رودسر را قطب تولید فندق در گیلان معرفی کرد و افزود: در شهرستان های رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا فندق کشت شده ولی رودسر با در اختیار داشتن بیش از ۶۸ درصد باغ های فندق گیلان و تولید سالانه بیش از ۱۸ هزار تن معادل ۷۹ درصد تولید این محصول، قطب تولید فندق در گیلان هستند.

وی با اعلام خواص درمانی فندق برای انسان گفت: متخصصان تغذیه مصرف فندق را برای تقویت حافظه و درمان بیماری‌های گوارشی موثر می‌دانند زیرا فندق سرشار از پروتئین، چربی مفید، کلسیم، فسفر و پتاسیم است