جامانده از مراسم سخنرانی پناهیان در لاهیجان ؛ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان : هیچ درخواستی از سوی هیئات مذهبی به ما ارائه نشده بود | ما هم مجوزی صادر نکردیم | هیئت های مذهبی را توجیه می کنم تا در آینده هماهنگ باشند !
جامانده از مراسم سخنرانی پناهیان در لاهیجان ؛ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان : هیچ درخواستی از سوی هیئات مذهبی به ما ارائه نشده بود | ما هم مجوزی صادر نکردیم | هیئت های مذهبی را توجیه می کنم تا در آینده هماهنگ باشند !

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، مراسم هفته ی گذشته در شهرستان لاهیجان که به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برگزار گردید ، با حواشی بسیاری از سوی رسانه های محلی ، استانی و حتی ملّی نیز همراه بود. در این باره همان روز فرماندار لاهیجان در واکنش به این […]

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، مراسم هفته ی گذشته در شهرستان لاهیجان که به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برگزار گردید ، با حواشی بسیاری از سوی رسانه های محلی ، استانی و حتی ملّی نیز همراه بود.

در این باره همان روز فرماندار لاهیجان در واکنش به این مراسم ، طی مصاحبه ای با رسانه ی گیل و دیلم اظهار داشت : هیچگونه مجوزی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان لاهیجان و شورای تامین شهرستان در مورد سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در لاهیجان صادر نشد .

در عین حال به جهت مناسبت این مراسم و احترام به میهمان برنامه ، مخالفت و برخورد قهری نیز با برگزار کنندگان آن صورت نگرفت .

پس از پایان این برنامه، همه ی نگاه ها معطوف به سوی برگزار کنندگان این مراسم و میزبانان رسمی حجت الاسلام پناهیان در این شهرستان گردید اما حتی نماینده عالی دولت در لاهیجان نیز در این باره گفته بود :

تا کنون هیچ کس مسئولیت حضور پناهیان را قبول نکرده است !

با توجه به روحیه ی معتدل و رویه ی مسالمت آمیز او بر همگان واضح بود که اظهار نظر مصلحت گونه ی یونس محمودی را صرفا می توان به جهت حفظ حرمت و عدم رویارویی با برخی شخصیت های دست اندرکار در برگزاری این مراسم مذهبی قلمداد نمود .

اما نکته ی دیگری که حتما لازم است مورد واکاوی قرار گیرد ، سوء استفاده از عنوان ” هیئت های مذهبی شهرستان لاهیجان ” توسط برگزار کنندگان مراسم مذکور است که در قالب یک برنامه ی مذهبی ، میزبان واعظ جنجالی جریان مدنظر خود در لاهیجان شدند .

در همین باره ، حجت الاسلام حسن ملائکی گیلانی رییس اداره  تبلیغات اسلامی لاهیجان در گفتگو با خبرنگار گیل و دیلم به این موضوع واکنش نشان داد .

حجت الاسلام ملائکی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هیئات مذهبی یکی از زیر مجموعه های سازمان تبلیغات اسلامی است ، آیا درخواستی مبنی بر برگزاری چنین مراسمی از سوی این شورا  به شما ارائه گردید بیان داشت :

خیر – هیچگونه درخواستی به سازمان تبلیغات داده نشد .

ما هم هیچگونه مجوزی برای برگزاری این مراسم صادر نکردیم.

در این باره نیز رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان لاهیجان که آقای مهران آزادسرو بوده باید اقدام می نمود و اگر بنا بود درخواستی هم داده شود باید از سوی ایشان با ما مکاتبه می شد .

رییس سازمان تبلیغات اسلامی لاهیجان :
صِرف حضور چند نفر از اعضاء هیئت های مذهبی شهرستان در این مراسم ، نمی توان از عنوان ” هیئات مذهبی شهرستان لاهیجان ” استفاده نمود ، چرا که شورای هیئت های مذهبی ، مسئول این هیئت ها بوده و به طور دوره ای نیز رییس خود را انتخاب می کند .

بنابراین اگر برنامه ای برگزار می شود، باید با ما هماهنگ باشند !

ملائکی همچنین در پاسخ به این سوال که سازمان تبلیغات اسلامی چه تدبیری برای جلوگیری از اقدامات اینچنینی در آینده اتخاذ خواهد کرد گفت :

این مراسم که دیگر برگزار شد ، اما حتما هیئت های مذهبی را توجیه خواهم کرد تا دیگر هماهنگ باشند .

لاهیج دیلم | : پس از این وقایع ، هنوز هم برای مخاطبین لاهیج دیلم ، علی الخصوص مردم شهرستان لاهیجان ، مشخص نگردیده چه کسانی می توانند بدون مصوبه ، مجوز و دستور از سوی مقامات دولتی و بدون اعتنا به قوانین ، مراسم برگزار کنند و سخنران جنجالی دعوت کنند و النهایه به هیچ مقامی هم پاسخگو نباشند !