جانشین رئیس ستاد کرونا در گیلان: بیشترین تجمعات در اواخر ساعات عصر است/ اعمال محدودیت یک ماهه در رشت
جانشین رئیس ستاد کرونا در گیلان: بیشترین تجمعات در اواخر ساعات عصر است/ اعمال محدودیت یک ماهه در رشت

جانشین رئیس ستاد کرونا در گیلان، با اشاره به تصویب ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی یک ماهه مراکز و مشاغل غیر ضروری، افزود: با توجه به برآوردهای وزارت بهداشت، علوم پزشکی و اصناف، بیشترین تجمعات در اواخر ساعات عصر است. به گزارش لاهیج دیلم ،محمود قاسم نژاد در گفت وگو با خبر شبکه باران، با بیان اینکه خوشبختانه […]

جانشین رئیس ستاد کرونا در گیلان، با اشاره به تصویب ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی یک ماهه مراکز و مشاغل غیر ضروری، افزود: با توجه به برآوردهای وزارت بهداشت، علوم پزشکی و اصناف، بیشترین تجمعات در اواخر ساعات عصر است.

به گزارش لاهیج دیلم ،محمود قاسم نژاد در گفت وگو با خبر شبکه باران، با بیان اینکه خوشبختانه مردم نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی توجه لازم را پیدا کرده اند، گفت: مردم به این باور رسیده اند که راه مقابله با کرونا خودمراقبتی است.

وی با اشاره به تصویب ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی یک ماهه مراکز و مشاغل غیر ضروری، افزود: مراکز و مشاغل غیر ضروری از ساعت ۱۸ عصر فردا، ۲۰ آبان ماه لغایت ۲۰ آذرماه باید فعالیت های خودشان را تعطیل کنند.

جانشین رئیس ستاد استانی کرونا در گیلان، سیر صعودی مبتلایان به کرونا در کشور و استان را نگران کننده دانست و تصریح کرد: البته استان گیلان از نظر تعداد مبتلایان و فوتی ها از میانگین کشوری پایین تر است، اما این موضوع به معنی بی توجهی نسبت به بیماری کرونا نیست.

قاسم نژاد ادامه داد: اگر تهران و سایر استان ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی توجه لازم را اعمال می کردند، اکنون با آمار بالای فوتی ها مواجه نبودیم.

وی با بیان اینکه مشابه این تعطیلی بعد از اسفندماه در کشور اجرا شده بود، خاطرنشان کرد: براساس تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا تعطیلی مراکز و مشاغل غیر ضروری از فردا فقط در مراکز استان ها اجرایی می شود و لذا شهرستان رشت به مدت یک ماه با محدودیت مواجه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، از مردم خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به مشاغل غیر ضروری به سایت دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه کنند و گفت: پاساژ ها، مراکز خرید، تالارهای پذیرایی، برگزاری مراسم و تجمعات، فروش لوازم و مواد دخانی، قهوه خانه ها و چای خانه ها، باشگاه های ورزشی و بدن سازی ها، استخرهای شنا، پارک ها و شهربازی ها، بازارهای روز موقت، خشک شویی ها، لوکس فروشی ها، اسباب فروشی ها و… از جمله مراکز و مشاغل غیر ضروری هستند.

وی از محدودیت فعالیت خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، پوشاک فروشی ها، پارچه فروشی ها، آتلیه و عکاسی ها، اقامت سراها، اجاره ساختمان و ویلای شخصی، آژانس های مشاور املاک، دفاتر پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت، صرافی ها و هتل ها خبر داد و یادآور شد: هتل ها مجاز به پذیرش مسافر هستند، اما بعد از ساعت ۱۸ حضور در لابی و رستوران هتل ممنوع است.

قاسم نژاد، با اشاره به برآوردهای وزارت بهداشت، علوم پزشکی و اصناف، بیشترین تجمعات را در اواخر ساعات عصر دانست و خاطرنشان کرد: تجمعات مردمی شیوع بیماری را صدچندان می کند لذا قرار است تجمعات را کم کنیم و نیازمند همکاری مردم هستیم.

جانشین رئیس ستاد استانی کرونا در گیلان، با ابزار امیدواری از کاهش میزان ابتلا و تلفات کرونایی با این تعطیلی یک ماهه، اضافه کرد: اجرای این مصوبه برعهده فرمانداری رشت با همکاری اتحادیه اصناف و نیروی انتظامی بوده و لذا اصناف بی توجه بعد از اخطار و جریمه، پلمب می شوند