رئیس اداره صمت سیاهکل: ۴۵ پرونده تخلف صنفی در شهرستان سیاهکل تشکیل شد
رئیس اداره صمت سیاهکل: ۴۵ پرونده تخلف صنفی در شهرستان سیاهکل تشکیل شد

رئیس اداره صمت سیاهکل با اشاره به تشکیل ۴۵ پرونده تخلف صنفی طی دو ماه گذشته در این شهرستان، گفت: میزان جریمه این تعداد پرونده ۳۱۰ میلیون ریال است. به گزارش لاهیج دیلم ،علی اصغر محمد دوست در گفتگویی با اشاره به تشدید نظارت بر بازار طی دو ماه گذشته، گفت: ۴۵ پرونده گران فروشی و کم […]

رئیس اداره صمت سیاهکل با اشاره به تشکیل ۴۵ پرونده تخلف صنفی طی دو ماه گذشته در این شهرستان، گفت: میزان جریمه این تعداد پرونده ۳۱۰ میلیون ریال است.

به گزارش لاهیج دیلم ،علی اصغر محمد دوست در گفتگویی با اشاره به تشدید نظارت بر بازار طی دو ماه گذشته، گفت: ۴۵ پرونده گران فروشی و کم فروشی به ارزش بیش از ۳۱۰ میلیون ریال در سیاهکل و دیلمان تشکیل شده که نانوایان و مصالح ساختمانی در راًس آنها قرار دارند.

رئیس اداره صمت سیاهکل در ادامه به انجام ۲۵۵ مورد بازرسی توسط بازرسان این اداره با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی اشاره و اظهار کرد: بازرسان اداره صمت شهرستان به صورت شبانه روزی بر بازار نظارت دارند و کالاهای اساسی در اولویت بازرسی‌ها قرار دارد.

وی افزود: در راستای نظم دهی و مقابله با گران فروشی، احتکار و قاچاق بازرسی‌های مشترک توسط اداره صمت، تعزیرات، اصناف، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی، هر هفته انجام می‌شود.

رئیس اداره صمت سیاهکل تصریح کرد: در دو ماهه اخیر ۴۵ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف در زمینه گران فروشی، کم فروشی و قاچاق تشکیل شده است که این پرونده‌ها در زمینه نانوایی و مصالح ساختمانی، فروش مرغ و گوشت است.

محمددوست هدف نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی را بررسی درج قیمت کالاها و جلوگیری از احتکار اقلام ضروری و کنترل بر بازار دانست و تاکید کرد: با اخلالگران تنظیم بازار و سو استفاده کنندگان از شرایط اقتصادی دشوار مردم، با صورت قاطع برخورد خواهد شد.

وی حساسیت و دقت مردم در خرید اقلام را خواستار شد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی، کم فروشی و احتکار؛ مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴.ir و یا شماره تماس ۱۲۴ به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین به صورت قانونی برخورد شود