رتبه دوم سیاهکل در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا
رتبه دوم سیاهکل در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه شهرستان سیاهکل رتبه دوم استان را در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا دارا است، گفت: وجود مناطق و مواهب طبیعی و گردشگری و وسعت هزار و ۴۸ کیلومترمربعی شهرستان سیاهکل، ظرفیت‌های بالقوه و منحصربه‌فرد اشتغال‌زایی را به وجود آورده است. به گزارش لاهیج دیلم، محمود صوفی امروز در جمع […]

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه شهرستان سیاهکل رتبه دوم استان را در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا دارا است، گفت: وجود مناطق و مواهب طبیعی و گردشگری و وسعت هزار و ۴۸ کیلومترمربعی شهرستان سیاهکل، ظرفیت‌های بالقوه و منحصربه‌فرد اشتغال‌زایی را به وجود آورده است.

به گزارش لاهیج دیلم، محمود صوفی امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره سردار پرافتخار اسلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش اظهار کرد: حاج قاسم از تأسیس و فرماندهی لشکر ثارالله تا آزادسازی نبل الزهرا، عراق و سوریه کارنامه‌ای درخشان از موفقیت، فرماندهی قلوب و رشادت و جان‌فشانی را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه جهان اسلام با تأسی گرفتن از این فرمانده بزرگ به خودباوری در مقابله با دشمنان خود رسید، افزود: به‌درستی ایمان، ولایتمداری، تقوا، مردم‌داری، اخلاص، رشادت و استقامت در برابر دشمنان اسلام از صفات برجسته حاج قاسم بود.

فرماندار سیاهکل با اذعان به اینکه تعاونی‌ها می‌توانند در شهرستان، رونق‌بخش معیشت و اشتغال باشند، گفت: وجود مناطق و مواهب طبیعی و گردشگری و وسعت هزار و ۴۸ کیلومترمربعی شهرستان سیاهکل، ظرفیت‌های بالقوه و منحصربه‌فرد اشتغال‌زایی را به وجود آورده و شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان می‌تواند با استفاده از این ظرفیت و پتانسیل نقش مؤثری برای درآمدزایی و اشتغال جوانان بومی داشته باشد.

صوفی با بیان اینکه مدیرعامل و تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره این تعاونی در شهرستان، دارای سابقه اجرایی و مدیریتی هستند، افزود: انتظار است این تجارب مدیریتی و همکاری و تعامل مدیران اجرایی شهرستان بتواند باعث رونق و شکوفایی برای این شرکت تعاونی به ارمغان بیاورد که به‌تبع آن می‌تواند به ارتقای سطح معیشت و افزایش اشتغال در شهرستان منجر شود.

وی بر همکاری و تعامل تمامی مدیران شهرستان در چهارچوب قوانین و مقررات و اساسنامه این شرکت تعاونی، برای رونق گرفتن بخش اشتغال در شهرستان تأکید کرد و گفت: از مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره این شرکت تعاونی در شهرستان می‌خواهیم ضمن شناسایی و برنامه‌ریزی از ظرفیت حوزه‌های بوم گردی، زراعت چوب، شیلات و استفاده از اعتبارت بخش کشاورزی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

فرماندار سیاهکل با اشاره به اینکه با رعایت حریم راه، در مسیر سنگر به سیاهکل فرصت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال وجود دارد، تصریح کرد: این امر باعث رونق گرفتن این منطقه نیز می‌شود، در حوزه آموزشی و بوم گردی می‌توان استفاده از اماکن آموزشی بلااستفاده در روستاها و ایجاد اشتغال بر اساس تولید محصولات بومی و جذب گردشگر با استفاده از ظرفیت بوم گردی را پیگیری کرد.

صوفی با اشاره به روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در شهرستان سیاهکل بیان کرد: برای راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی محصولات کشاورزی در شهرک صنعتی با توجه به اعتبارات مناسب در این حوزه و پتانسیل بالای شهرستان نیز ازجمله فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری است و لازم است که شرکت تعاونی توسعه و عمران در شهرستان این موارد را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان سیاهکل رتبه دوم استان را در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا دارا است، افزود: در این شهرستان بیش از ۶۰ تعاونی در حال فعالیت هستند که شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان نیز ۴۸۰ عضو دارد