رونق تعاونی ها در روستا از رویکردهای مهم بخش تعاون گیلان
رونق تعاونی ها در روستا از رویکردهای مهم بخش تعاون گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: ارایه خدمات بیشتر با رونق تعاونی ها در روستا منجر به ماندگاری بیشتر روستاییان در خانواده ها می شود. به گزارش لاهیج دیلم، عباس علیزاده در نشست خبری امروز که به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون برگزار شد، گفت: رونق اقتصاد در بخش تعاون موجب پویایی در جامعه می […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: ارایه خدمات بیشتر با رونق تعاونی ها در روستا منجر به ماندگاری بیشتر روستاییان در خانواده ها می شود.

به گزارش لاهیج دیلم، عباس علیزاده در نشست خبری امروز که به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون برگزار شد، گفت: رونق اقتصاد در بخش تعاون موجب پویایی در جامعه می شود.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۱۲۰شرکت تعاونی جدید یا هزار و۴۰۰نفر عضو تشکیل شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویکردهای ما در ارائه خدمات روستایی بیشتر برای ماندگاری روستاییان در زادگاهشان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ۴۳ بخش، تعاونی ها به روستاییان خدمات ارائه می کنند و سال گذشته هزار مورد بازدید نظارتی از تعاونی های روستایی صورت گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: رویکرد ما اقتصاد مقاومتی است و این رویکرد در توسعه و رونق بخش های تعاونی می تواند تجلی پیدا کند.

علیزاده ادامه داد: یکی از مهمترین سیاستهای بخش تعاون این است که فکر و برنامه ها به سمت بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای موجود جامعه سوق یابد.

وی گفت: یکی از اقداماتی که می تواند ما را در جهت اقتصاد مقاومتی بیش از پیش قرار دهد، تشکیل تعاونی های توسعه عمران است و با تشکیل این تعاونی ها کار مردم به خود مردم واگذار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه برای ثبت یک شرکت تعاونی توسعه عمران در شهرستان باید حتما بیش از نیم درصد جمعیت شهرستان در این تعاونی عضو شوند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران می توانند در تشویق مردم برای عضو شدن در چنین تعاونی هایی نقش موثری ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی های گیلان فعالیت خوبی در استان دارند، گفت: صد درصد صید در دریای خزر نیز توسط شرکت های تعاونی انجام می شود.

علیزاده تصریح کرد: عمده مراکز تشخیص طبی در رشت نیز توسط تعاونی ها انجام می شود و در مجموع موفقیت هایی خوبی در این بخش حاصل شده است.

وی گفت: همچنین ۹۰درصد عملیات امداد و نجات دریایی کشور نیز توسط یک تعاونی در گیلان انجام می شود و علاوه براین یک تعاونی فعال در حوزه تولید چرخ قطار در گیلان نیز فعالیت می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه بخش تعاون گیلان در حوزه مسکن نیز موفقیت های خوبی به دست آورده است، افزود: از ۱۴هزار و ۵۰۰واحد مسکن مهر که به بخش تعاون واگذار شده است، تاکنون بالغ بر ۱۲هزار واحد تحویل متقاضیان شده ست.

وی از با اشاره به بروز رسانی تعاونی های مصرف روستایی در استان، گفت: بانوان در بخش تعاون گیلان حضور پررنگی دارند و بیش از ۲هزار و ۳۰۰نفر از بانوان گیلان از اعضای فعال تعاونی های گیلان هستند.

علیزاده با بیان اینکه در هفته جاری به مناسبت هفته تعاون ۱۲طرح به بهره برداری می رسد، گفت: در این طرح ها ۳۱میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان سرمایه گذاری شده است که ۲۰میلیارد تومان آن آورده مردم است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد و پرورش ماهیان خاویاری، پرورش مرغ، بروم گردی، فرش، فندوق و… از جمله این طرح ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: بانک ها باید نگاه ویژه ای به بخش تعاون داشته باشند، حمایت بانکها موجب خواهد شد که شاهد رونق در بخش تعاونی های استان باشیم.