رگبار و صاعقه در گیلان از عصر امروز
رگبار و صاعقه در گیلان از عصر امروز

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از وقوع رگبار و صاعقه در پاره ای نقاط استان از امروز (شنبه) عصر و شب خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم ،مازیار غلامی عصر شنبه در گفت وگویی بیان داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی به طور غالب پایدار طی امروز در منطقه […]

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از وقوع رگبار و صاعقه در پاره ای نقاط استان از امروز (شنبه) عصر و شب خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم ،مازیار غلامی عصر شنبه در گفت وگویی بیان داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی به طور غالب پایدار طی امروز در منطقه است که بر این اساس آسمان صاف و افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی عصر و شب گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، رگبار باران و رعد و برق دور از انتظار نیست و از فردا (یکشنبه) با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار، شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن هوا، کاهش دما، وزش باد، بارندگی و رعد و برق (پاره‌ای نقاط بویژه مرکز و شرق شدید و خیلی شدید) و در مناطق مستعد احتمال تگرگ تا صبح سه شنبه مهیاست.

غلامی آسمان امروز را صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، طی عصر و شب پاره‌ای نقاط رگبار و رعدوبرق عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را صاف تا نیمه ابری، بتدریج افزایش ابر، وزش باد، کاهش نسبی دما، رگبار باران و رعد و برق (پاره‌ای نقاط شدید بویژه عصر و شب گاهی شدید)، مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۳۴ درجه مربوط به بندرانزلی و منجیل و کمینه دمای فردا را مربوط به دیلمان با ۱۷ درجه ذکرکرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای امروز رشت را ۳۳ درجه و کمینه دمای فردا در مرکز استان را ۲۴ درجه عنوان کرد.