سلامت انتخابات وظیفه ذاتی فرماندار است
سلامت انتخابات وظیفه ذاتی فرماندار است

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه سال جاری گفت: رهبری رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند و فرماندار باید سلامت انتخابات را به‌عنوان یکی از وظایف ذاتی خود دانسته و تضمین کند. به گزارش لاهیج دیلم، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای اداری در سالن آمفی‌تئاتر شهید حسین املاکی اداره ارشاد […]

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه سال جاری گفت: رهبری رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند و فرماندار باید سلامت انتخابات را به‌عنوان یکی از وظایف ذاتی خود دانسته و تضمین کند.

به گزارش لاهیج دیلم، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای اداری در سالن آمفی‌تئاتر شهید حسین املاکی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهرستان با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: در نظام مردم‌سالار دینی همان‌طور که رسانه‌ها نقش بسزایی داشتند امروز نیز در استمرار حکومت اسلامی و وحدت بین مردم و مسؤولین می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه در طول انقلاب کارهای زیادی در زمینه‌های مختلف انجام‌شده گفت: انقلاب از روز اول انقلاب با چالش استکبار مواجه بوده و با رهبری امام خمینی و امام خامنه‌ای و ایستادگی مردم به‌پای آرمان‌های خود تاکنون انقلاب سرپا بوده و موجب خشمگینی آمریکا شده است.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه عصبانیت آمریکا از ایران به سبب ناکامی در توطئه‌های گذشته و ایران است، افزود: تصمیم آمریکا برای تحریم وزیر امور خارجه ایران مورد مذمت جامعه جهانی و مردم ایران قرارگرفته و عزم ملت برای مقابله با آمریکا بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از جایگاه‌ها برای مدیریت و خدمت، جایگاه فرمانداری است، بیان کرد: فرماندار به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان نه‌تنها مسؤول امنیت و آرامش در جامعه است بلکه این جایگاه هماهنگ‌کننده همه دستگاه‌ها و توسعه‌دهنده شهرستان است.

زارع با بیان اینکه تلاش شده برای همه شهرستان‌ها مدیرانی با تعهد و شایسته برای خدمت به مردم انتخاب شوند، گفت: فرماندار جدید رونق پروژه‌های عمرانی موجود و تکریم مردم را سرلوحه و دستور کار خود قرار دهد و با اولویت‌بندی پروژه‌ها شاهد پیشرفت و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی باشیم.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه سال جاری بیان کرد: رهبری رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند و فرماندار باید سلامت انتخابات را به‌عنوان یکی از وظایف ذاتی خود دانسته و تضمین کند و مشارکت بیشتر مردم در برگزاری انتخابات را با همدلی و وفاق ایجاد کند.

*پروژه‌های عمرانی با سرعت بیشتری پیگیری شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دشمنی استکبار به خودشان برمی‌گردد، اظهار کرد: استکبار از روز اول انقلاب برای سرنگونی کشور و انقلاب نوپا فتنه‌انگیزی کرد ولی با مقاومت ملت مواجه شده که این مقاومت با پیروزی کامل ادامه دارد.

مهرداد لاهوتی با اشاره به کارهای عمرانی نیمه‌کاره در شهرستان گفت: امیدوارم با توان و سابقه‌ای که فرماندار جدید دارند این پروژه‌ها نیز با سرعت و پیگیری بیشتری شود.

وی با بیان اینکه از مردم لنگرود در استان گیلان به‌خوبی نامبرده می‌شود، افزود: تلاش می‌شود که با به دست گرفتن سکان فرمانداری توسط شفقی کارهای به‌جامانده با سرعت بیشتری انجام‌شده و در هفته دولت شاهد افتتاح حداقل یک بیمارستان در شهرستان باشیم.

*برای خدمت به مردم باید همانند مردم بود

امام‌جمعه لنگرود نیز با بیان اینکه دولت آمریکا هنوز هم به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسؤولان است، اظهار کرد: اگر بساط حکومت اسلامی بساط خدمت صادقانه به مردم باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند شکاف بین ملت و مسؤولین ایجاد کند و حکومت دینی حکومت خدمت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد سلیمانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همه راه‌های تخریب جمهوری اسلامی توسط دشمن را از بین برد، گفت: امام منیت خود را زیر پا گذاشت و با این اقدام توانست مردم و دنیا را تحت تأثیر خود قرار دهد که امروز، امام الگوی همه مسؤولین و مردم باید باشند.

وی با بیان اینکه خوش به حال آنان که انقلاب را فربه کنند نه اینکه از انقلاب برداشتی کنند، افزود: امروز یکی از نیازهای اصلی این است که برای خدمت به مردم باید همانند مردم بود و صرفاً هماهنگی در دوره اخیر کافی نیست.

امام‌جمعه لنگرود با بیان اینکه فرماندار نباید جانب‌دار احزاب باشد تصریح کرد: فرماندار می‌تواند با دوری از تفکرات حزبی، خدمت به مردم را با هماهنگی بین همه دستگاه‌ها بیشتر و باکیفیت‌تر کند و کارها را بی‌طرفانه به‌پیش ببرد.

سلیمانی با اذعان به اینکه در خطبه‌های نماز جمعه تریبون دولت و نظام و مردم هستیم بیان کرد: در خطبه‌های نماز جمعه از اقدامات انجام‌شده دولت که منتخب مردم هستند گفته می‌شود ولی انتقادات نیز به‌صورت دقیق و تمیز جهت حل مشکلات مطرح می‌شود که امیدوارم موردتوجه قرار گیرد.

*کار مسؤولین سخت‌تر از کار شهدا نبود

سرپرست سابق فرمانداری لنگرود نیز با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران همواره یاور مردم و مسؤولان بوده و تلاش می‌کنند تا با بیان رخدادها و مشکلات در حل آن مشکل‌ها کمک کنند.

محمد رنجبر با اشاره به دوره سرپرستی خود گفت: عمر خدمتی برای همه به‌صورت کوتاه یا بلندمدت پیش می‌آید ولی مهم باید این باشد که بعد از اتمام دوره مدیریت، نظر مردم نسبت به آن مسؤول چیست.

وی با بیان اینکه همه ما وارث شهدایی هستیم که برای ماندگاری کشور و حفاظت از مردم جان دادند، افزود: کار مسؤولین سخت‌تر از کار شهدا نبود و مسیر هموار است و فقط باید تلاش کرد تا قوانین به‌خوبی انجام و اجرا شود.

سرپرست سابق فرمانداری لنگرود با بیان اینکه همواره رسانه‌ها را یکی از بازوان توان مدیریتی خود می‌دانم، گفت: سعی کردم با کمک رسانه‌ها خدمت بیشتری را به مردم از طریق دریافت مشکلات مردم و رفع نواقص آن ایجاد کنیم.

به گزارش لاهیج دیلم، در پایان‌ این مراسم سیروس شفقی با حکم وزیر کشور به‌عنوان فرماندار شهرستان لنگرود معارفه و از تلاش‌های محمد رنجبر سرپرست فرمانداری لنگرود تقدیر شد.