طرح «محیط‌یار» در گیلان اجرا می‌شود
طرح «محیط‌یار» در گیلان اجرا می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: طرح محیط‌یار با هدف جذب و سازماندهی نیروی همیار محیط زیست توسط اداره کل محیط زیست استان گیلان برگزار می‌شود. به گزارش لاهیج دیلم ،ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگویی، از وسعت مناطق و تراکم جمعیتی گیلان و کمبود نیروی محیط‌بان در این استان سخن گفت و اظهار داشت: در راستای رفع […]

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: طرح محیط‌یار با هدف جذب و سازماندهی نیروی همیار محیط زیست توسط اداره کل محیط زیست استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش لاهیج دیلم ،ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگویی، از وسعت مناطق و تراکم جمعیتی گیلان و کمبود نیروی محیط‌بان در این استان سخن گفت و اظهار داشت: در راستای رفع این مسأله طرح همیار محیط‌بان یا همان محیط‌یار با هدف جذب و سازماندهی نیروی همیار محیط زیست توسط اداره کل محیط زیست استان برگزار می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه حفظ، حراست و صیانت از مواهب طبیعت و محیط زیست باید به یک فرهنگ غالب در کل جامعه تبدیل شود عنوان کرد: از آنجا که محیط ‌زیست متعلق به همه افراد یک جامعه و اقشار مختلف آن است بنابراین تمام افراد جامعه باید در راه صیانت از این داشته‌های ارزشمند تلاش کنند.

اکبری‌پور با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، زنجیره‌ای مستقیم و سازمان‌یافته بین متولیان امر حفاظت از محیط زیست و آحاد مردم شکل گرفته است تصریح کرد: ایجاد احساس مسئولیت در جامعه برای حفظ طبیعت و جلوگیری از وارد آمدن خسارت و آسیب به محیط زیست باید از پایه‌ و از سنین کودکی آغاز شود.

وی دادن یکسری آموزش‌های کاربردی و مرتبط به مردم و کودکان را با هدف نهادینه کردن فرهنگ نگهداری از محیط زیست در بسیاری از کشورها مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بدون شک صیانت از این داشته‌ها تنها از عهده یک سازمان ویژه برنمی‌آید و مشارکت مردم در این راه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان توجه به اهمیت حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست این استان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ایجاد تعامل قانون‌مند با دوستداران محیط زیست که علاقه‌مند به همکاری نزدیک و کمک به حفظ حیات وحش دارند از جمله اهداف برگزاری طرح محیط‌یار در استان گیلان است.

اکبری‌پور جلوگیری از تخریب و نابودی محیط‌ زیست بی‌نظیر استان گیلان را یکی از مهم‌ترین مزایا و کارکردهای اجرای طرح همیار محیط‌بان اعلام کرد و گفت: با توجه به اهداف و نیازمندی‌های ذکر شده اداره کل محیط زیست استان گیلان در جهت دعوت به همیاری افراد داوطلب برای مشارکت در این طرح اقدام می‌کند.

وی از صدور کارت همیار برای علاقمندان متقاضی مشارکت در طرح محیط‌یار خبر داد و اظهار داشت: به طور یقین نقش این افراد در جلوگیری و برخورد به موقع با متخلفان بسیار مهم و تاثیر‌گذار است از طرفی دیگر با توجه به وسعت مناطق و تراکم جمعیتی گیلان امیدواریم با اجرای این طرح کمبود محیط‌بان در استان تا حدودی پوشش داده شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر اینکه داوطلبان برای شرکت در طرح همیار محیط‌بان باید نسبت به تکمیل تعهدنامه اقدام کند خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با جست‌وجوی عبارت “فرم درخواست کارت همیار محیط‌بان در گیلان” در اینترنت نسبت به تکمیل فرم و مطالعه سایر ضوابط و دستورالعمل‌‌های طرح اقدام کنند