ظرفیت‌های تجاری گیلان تا ۵ برابر قابل افزایش است
ظرفیت‌های تجاری گیلان تا ۵ برابر قابل افزایش است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان احیاء مجدد جاده ابریشم و نقش استراتژیک این استان در تجارت این حوزه را مورد تأکید قرار داد و گفت: ظرفیت‌های تجاری گیلان به ۵ برابر میزان فعلی آن قابل افزایش است. به گزارش  لاهیج دیلم، محمد‌علی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تجارت امروز به […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان احیاء مجدد جاده ابریشم و نقش استراتژیک این استان در تجارت این حوزه را مورد تأکید قرار داد و گفت: ظرفیت‌های تجاری گیلان به ۵ برابر میزان فعلی آن قابل افزایش است.

به گزارش  لاهیج دیلم، محمد‌علی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تجارت امروز به سمت شیوه‌های نوین و جدیدی حرکت کرده و از حالت سنتی خارج شده است اظهار داشت: با فراهم شدن زیرساخت‌های تجارت الکترونیک در جاده ابریشم، گیلان می‌تواند از این فرصت بسیار خوب برای توسعه تجارت خود استفاده کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی را بخشی بسیار مهمی از این راهبرد کلان دانست و گفت: امکانات این استان در حوزه خطوط ریلی، زمینی و دریایی خوب است و مطمئناً این ظرفیت‌ها در صورت تکمیل نهایی هر کدام از پروژه‌های در دست اجرا افزایش پیدا می‌کند. 

محمدی تکمیل آزاده راه قزوین – رشت در محدوده رودبار را برای افزایش توانمندی‌های اقتصادی گیلان امری بسیار مهم تلقی کرد و ابراز داشت: با اتصال خط آهن قزوین – رشت به سمت بندر کاسپین و بندرانزلی موقعیت گیلان در حوزه اقتصاد بین‌الملل و بازرگانی با تحولات چشمگیری مواجه می‌شود که عواید آن متوجه کل کشور است.

وی اتصال خط آهن گیلان به بندرآستارا را یکی از اولویت‌ها و اهداف بسیار بزرگ دولت خواند و با تأکید بر اینکه عزم جدی در کشور برای این مهم ایجاد شده است تصریح کرد: از دیگر روش‌های تجارت نوین در جهان ایجاد زیرساخت‌های تجارت بین‌الملل است که در همین زمینه جلسات متعددی را با سازمان‌‌های ذی‌ربط در گیلان برگزار کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از افتتاح و بهره‌برداری راه آهن رشت به انزلی در دو سال آینده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه خطوط زمینی و ریلی گیلان برای توسعه تجارت به زودی تکمیل می‌شوند در همین‌جا از تمام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تقاضا داریم برای گسترش انبارها و سردخانه‌های خود اقدام کنند.

محمدی قرار داشتن کشورمان در محاصره اقتصادی شدید دشمن را به عنوان یک عامل کند کننده جهت اجرای به موقع برخی از برنامه‌ها و پروژه‌ها متذکر شد و گفت: کشورمان با پیوستن به معاهده اوراسیا با یک بازار ۱۸۵ میلیون نفری مواجه است که از این ظرفیت باید برای توسعه تجارت و اقتصاد خود با کشورهای عضو استفاده کند.

وی امکانات فعلی استان گیلان برای ورود به عرصه تجارت با کشورهای عضو معاهده اوراسیا را فعلاً کافی قلمداد کرد و گفت: با افتتاح راه آهن رشت به آستارا و خطوط دریایی رشت به انزلی تجارت مشترک بین ایران و کشورهای دیگر تا اروپا توسعه پیدا می‌کند و مزیت‌های بسیار فراوانی نیز در این میان نصیب گیلان می‌شود