فرماندار لاهیجان عنوان کرد: رشد ۲ برابری درآمد موقوفات لاهیجان
فرماندار لاهیجان عنوان کرد: رشد ۲ برابری درآمد موقوفات لاهیجان

فرماندار لاهیجان، از افزایش درآمد بقاع از محل نذورات مردم طی سال های اخیر خبر داد و تاکید کرد: درآمد موقوفات بیش از یکصد درصد و در بخش بقاع نیز ۵۰ درصد در شهرستان لاهیجان افزایش داریم. به گزارش لاهیج دیلم ، اسماعیل میرغضنفری در دیدار با مدیرکل و کارشناسان اوقاف و امور خیریه استان گیلان […]

فرماندار لاهیجان، از افزایش درآمد بقاع از محل نذورات مردم طی سال های اخیر خبر داد و تاکید کرد: درآمد موقوفات بیش از یکصد درصد و در بخش بقاع نیز ۵۰ درصد در شهرستان لاهیجان افزایش داریم.

به گزارش لاهیج دیلم ، اسماعیل میرغضنفری در دیدار با مدیرکل و کارشناسان اوقاف و امور خیریه استان گیلان در شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: به دلیل وقفی بودن اراضی در شهرستان، مردم، شوراها و شهرداری های شهر لاهیجان و بخش رودبنه از نظر ساخت و سازها و صدور مجوزها مشکل دارند و انتظار دارند که اوقاف مشکل مردم را حل کند.

وی با بیان اینکه یک سوم اراضی در شهر رودبنه از طرف دو نفر وقف شده است، عنوان کرد: برخی از مجوزهای ساخت و ساز از نظر قوانین خلاف محسوب می شوند لذا از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لاهیجان می خواهیم نسبت به حل این مشکلات از نظر شرعی و قانونی اقدام کند تا صدور مجوز ساخت و سازها حل شود.

فرماندار لاهیجان به در پیش بودن انتخابات و جابجایی هیئت امنا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال انتخابات هستیم، نباید موضوع هیئت های امنا جنبه جناحی و دسته بندی سیاسی داشته باشند و این دغدغه در شهرستان لاهیجان نسبت به جابجایی هیئت امنا وجود دارد که باید سعی شود در روستاها کمتر دستخوش جابجایی شود تا شبهه ای در این باره وجود نداشته باشد.

میرغضنفری از افزایش درآمد بقاع از محل نذورات مردم طی سال های اخیر خبر داد و تاکید کرد: درآمد موقوفات بیش از یکصد درصد و در بخش بقاع نیز ۵۰ درصد در شهرستان لاهیجان افزایش داریم که نشانگر پایدار بودن اعتقادات مردم در این خطه است.

وی ادامه داد: زیاد بودن تعداد وقف های شهرستان نشان می دهد سابقه دیرینه تدین و تشیع در طول تاریخ در این منطقه وجود داشته و عده ای در این خطه زحمات زیادی برای اسلام کشیده اند که وقف ها و بقاع موید آن است.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه در شهرستان ۱۱۰ موقوفه وجود دارد، متذکر شد: در کمتر شهرستانی این تعداد بقاع و امامزاده دیده می شود. همچنین قریب به ۲۰۰ مسجد و ۵۷۸ موقوفه داریم که گواهی بر دینداری و ولایت پذیری و احیای دین و سنت نبوی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وجود مجموعه فضای بقاع و موقوفات علاوه بر جنبه دینداری زمینه خوبی برای پذیرش توریسم در حوزه اسلام و احیای باورهای دینی و اعتقادات اسلامی در شهرستان لاهیجان است.

به گزارش لاهیج دیلم، در شهرستان های سیاهکل و لاهیجان ۱۶۹ بقعه متبرکه و ۵۷۸ موقوفه وجود دارد و این دو شهرستان دارای سه هزار و ۵۰۰ رقبه هستند که ادارات اوقاف این دو شهرستان با یک مدیریت اداره می شود