فرمانده پلیس راه کشور: ۶۰ درصد ‌نقاط حادثه‌خیز کشور در گیلان قرار دارد
فرمانده پلیس راه کشور: ۶۰ درصد ‌نقاط حادثه‌خیز کشور در گیلان قرار دارد

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز کشور متعلق به استان گیلان است گفت: ۴ درصد از ترددهای کل کشور در استان گیلان است. به گزارش لاهیج دیلم ، سردار سید تیمور حسینی عصر امروز در جلسه ایمنی حمل و نقل استان در سالن استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: گیلان ۲ […]

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز کشور متعلق به استان گیلان است گفت: ۴ درصد از ترددهای کل کشور در استان گیلان است.

به گزارش لاهیج دیلم ، سردار سید تیمور حسینی عصر امروز در جلسه ایمنی حمل و نقل استان در سالن استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: گیلان ۲ درصد از آزادراه، ۲ درصد بزرگراه، یک درصد راه‌های اصلی، ۳ درصد از راه‌های فرعی و ۵ درصد از راه‌های روستایی کشور را در اختیار دارد.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه مجموع راه‌های گیلان ۴ درصد از راه‌های کل کشور است گفت: کل تصادفات استان گیلان ۶ درصد از تصادفات کل کشور است و تعداد جانباختگان تصادفات این استان نیز ۴ درصد از میزان این آمار در کل کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز کشور متعلق به استان گیلان است تصریح کرد: ۴ درصد از ترددهای کل کشور در استان گیلان است و همچنین سرعت متوسط در شش ماهه نخست سال ۹۸ در این استان ۷۳.۵ درصد است.

حسینی تصادف را پدیده ای دانست که می توان از علل وقوع آن پیشگیری کرد و ابراز داشت چهار عنصر شامل راه، وسیله نقلیه، انسان و مدیریت در ایجاد تصادفات دخالت دارند که می توان تمامی این عوامل را کنترل کرد تا از بروز حوادث و تصادفات جلوگیری شود.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه تمام آمار و ارقام مربوط به تصادفات به بعد از وقوع حادثه برمی‌گردد خاطرنشان کرد: بایستی نگاه و تحلیل‌های کیفی خود را به سمت “پیشاوقوعی” سوق دهیم تا از وقوع تصادفات پیشگیری شود.

وی از پایلوت بودن استان گیلان برای یک کار مطالعاتی جدی در حوزه کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: بعد از اربعین مطالعه میدانی این کار را در استان گیلان آغاز می‌کنیم و در صورت اتخاذ نتایج مثبت از آن، در سایر استان‌های کشور نیز این کار را انجام می‌دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی در استان گیلان نتایج مثبتی را دربر دارد عنوان داشت: هر چه در رابطه با آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه رانندگی در استان گیلان سرمایه‌گذاری شود، به‌جا و سودبخش است زیرا مردم این دیار بسیار با فرهنگ و متمدن هستند.

فرمانده پلیس راه کشور دنیای امروز را دنیای استارت‌آپ‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بایستی به شکلی هدفمند نگاه و اقدامات خود را به سمت ابزارهای مدرن دنیای کنونی بیاوریم تا بتوانیم نتایج مثبت‌تری بگیریم.

وی معدل اقدامات مربوط به حوزه راهنمایی و رانندگی در استان گیلان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم با مدیریت کلان در استان گیلان اقدامات ایمنی منتج به نتایج ارزنده‌ای را کسب کنیم تا سیر منطقی موجود حفظ شود