فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خبر داد: وقوع ۲۷ فقره حریق در جنگل های گیلان/ اطفای کامل آتش تا ساعت یک بامداد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خبر داد: وقوع ۲۷ فقره حریق در جنگل های گیلان/ اطفای کامل آتش تا ساعت یک بامداد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه طی حدود هشت ساعت در روز گذشته ۲۷ فقره حریق در شهرستان های مختلف گیلان به وقوع پیوست، گفت: ساعت یک بامداد امروز کلیه حریق ها اطفا شده است و در حال حاضر آتش سوزی نداریم. به گزارش لاهیج دیلم ،سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگویی، با اشاره به وزش باد گرم […]

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه طی حدود هشت ساعت در روز گذشته ۲۷ فقره حریق در شهرستان های مختلف گیلان به وقوع پیوست، گفت: ساعت یک بامداد امروز کلیه حریق ها اطفا شده است و در حال حاضر آتش سوزی نداریم.

به گزارش لاهیج دیلم ،سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگویی، با اشاره به وزش باد گرم شدید در سطح استان گیلان، اظهار کرد: از عصر روز گذشته تا ساعت ۲۳:۳۰ با وقوع حریق در عرصه های جنگلی آستان مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه طی حدود هشت ساعت ۲۷ فقره حریق در شهرستان های مختلف گیلان به وقوع پیوست، افزود: این تعداد حریق در مدت کوتاه نشان دهنده وزش باد شدید و افزایش دما بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، شهرستان های فومن، سیاهکل، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت، تالش، شفت، رودبار و رضوانشهر را درگیر حریق دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین فقره آتش سوزی مربوط به شهرستان رودبار است؛ البته همه این آتش سوزی ها به صورت لکه ای و زیر هکتار است.

وی مجموع حریق های به وقوع پیوسته در سطح جنگل های استان را ۲۲ هکتار دانست و گفت: ساعت یک بامداد امروز کلیه حریق ها اطفا شده است و در حال حاضر آتش سوزی نداریم.

قربانی لرد، با اشاره به آمادگی صد درصدی کلیه پرسنل ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، یادآور شد: نیروهای حفاظتی و امدادی و آتش نشان در سطح عرصه ها حضور داشتند و اجازه ندادند به درختان آسیب برسد و حریق را در سطح مهار کردند