فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان عنوان کرد: مهار ۶۰ درصدی حریق در حاشیه تالاب انزلی/ اطفا ادامه دارد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان عنوان کرد: مهار ۶۰ درصدی حریق در حاشیه تالاب انزلی/ اطفا ادامه دارد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از اطفای ۶۰ درصدی حریق در حاشیه تالاب انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل تالابی و باتلاقی بودن منطقه امکان حضور خودروهای اطفا وجود ندارد. به گزارش لاهیج دیلم ، سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگویی، با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز شاهد وقوع حریق در نیزارهای […]

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از اطفای ۶۰ درصدی حریق در حاشیه تالاب انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل تالابی و باتلاقی بودن منطقه امکان حضور خودروهای اطفا وجود ندارد.

به گزارش لاهیج دیلم ، سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگویی، با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز شاهد وقوع حریق در نیزارهای حاشیه تالاب انزلی در منطقه کوچک محله هستیم، اظهار کرد: وقوع چنین حریق هایی احتمالا عامل انسانی دارد، اما همچنان در دست بررسی است.

وی با اشاره به گرمای هوا و خشکی نیزار و وزش باد، افزود: در چنین شرایطی حتی نه سیگار یک شکارچی می تواند منجر به شعله ور شدن آتش شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه تالاب انزلی جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست بوده، عنوان کرد: شاهد حضور نیروهای حفاظت محیط زیست استان در کنار یگان حفاظت منابع طبیعی و گروه های امدادی و آتش نشانی و… در منطقه هستیم و کار اطفا ادامه دارد.

قربانی لرد، از اطفای ۶۰ درصدی حریق در منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل تالابی و باتلاقی بودن منطقه امکان حضور خودروهای اطفا وجود ندارد، اما کانال آب و آش بر در منطقه تعبیه شده و لذا حریق با رسیدن به این محل خود به خود اطفا می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون سه هکتار از نیزارهای حاشیه تالاب طعمه حریق شده است، عنوان کرد: حریق تحت کنترل بوده، اما کلیه عوامل در منطقه حضور دارند و تا اطفای کامل دست از مهار بر نمی داریم