ماجرای نامه امام جمعه لاهیجان به رییس قوه قضاییه چیست!؟ اگر این نامه محرمانه بود چرا در بوق و کرنا شد؟!
ماجرای نامه امام جمعه لاهیجان به رییس قوه قضاییه چیست!؟ اگر این نامه محرمانه بود چرا در بوق و کرنا شد؟!

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم به نقل از گیل و دیلم، شامگاه دیروز سیزدهم خرداد ماه ، مطلبی تحت عنوان ” نامه مهم حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه لاهیجان به رییس دستگا قضا در خصوص فساد در شهرستان لاهیجان ” منتشر گردید که بدون اشاره به نکات و سر فصل ها و چرایی و چگونگی این […]

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم به نقل از گیل و دیلم، شامگاه دیروز سیزدهم خرداد ماه ، مطلبی تحت عنوان ” نامه مهم حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه لاهیجان به رییس دستگا قضا در خصوص فساد در شهرستان لاهیجان ” منتشر گردید که بدون اشاره به نکات و سر فصل ها و چرایی و چگونگی این اقدام ، آن هم از سوی یک امام جمعه ، با درج قسمتی از بیانات امام خمینی (ره)  به صورت معما و مبهم باقی ماند .

اگرچه اقدامات مثبت در راستای فسادزدایی مناصب مدیریتی ، نیازمند عزم راسخ دستگاه قضا و نهاد های نظارتی برای برخورد با این معضلاتی است که متاسفانه در شرایط فعلی کشور، تنها منحصر به شهرستان لاهیجان و استان گیلان نیست و نحوه ، شدت و چگونگی برخورد با فساد و عاملین آن قطعا مستلزم هماهنگی میان مسئولان مختلف از قوای مستقله است! اما هنوز مشخص نیست علت اقدام حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه ی شهرستان لاهیجان در انتشار خبر نامه ی به اصطلاح “محرمانه و مهم او ” چیست!؟

علیهذا تحریریه پایگاه خبری گیل و دیلم سوالاتی در این خصوص طرح نموده که انتظار می رود با پاسخ امام جمعه محترم شهرستان لاهیجان تکمیل گردد .

۱- سبک حضرتعالی در جایگاه امامت جمعه ،  همواره بیان انتقادی نسبت به مسئولین دولتی بوده  . آیا جوانگرایی در جایگاه امامت جمعه  تغییری در شرح وظایف و عملکرد یک امام جمعه بوجود آورده است ؟

۲- آیا صرفا جایگاه نمازجمعه است که می تواند به عنوان تریبون رسمی  امام جمعه معرفی شود ؟! لطفا شرح وظایف و مسئولیت های یک امام جمعه درحالیکه قانون برایش حد و مرزی تعیین ننموده را مطابق با نظرات خودتان برای مان تبیین نمایید .

۳- با عنایت به اصل استقلال قوا در سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  ، در عین حال تاکید بر همکاری و همیاری مشترک میان آنان ، ارتباط شما با مجموعه ی دولت ، دستگاه قضایی و نمایندگان قبلی و فعلی مجلس چگونه بوده است!؟

۴- به فرض ارتباط خوب و مثبت با مجموعه ی دولت ، در حالیکه فرماندار ، بعنوان عالی ترین مقام  مسئول رییس شورای تامین شهرستان محسوب می گردد آیا پیش از نگارش چنین نامه ای  وی را در جریان این مسائل قرار داده اید!؟

۵-  با توجه به هشیاری همیشگی  و تلاش های شبانه روزی   دستگاه  قضایی و نهاد نظارتی و امنیتی از سطح همین شهرستان لاهیجان گرفته تا مرکز استان گیلان ، در صورتی که صحت اسناد جمع آوری شده توسط امام جمعه ی محترم تایید شده باشد ، آیا زیبنده ی نام لاهیجان نبود که طی جلسه ای مشترک در همان شورای تامین با دعوت از مسئولان استانی به درخواست شما رسیدگی می گردید!؟

۶- آیا شنیدن این خبر که امام جمعه ی شهرستان برای برخورد با فساد در لاهیجان از رییس القضات!  طلب استمداد نموده است برای مردمی که در این شرایط وانفسای اقتصادی حداقل خواسته ی شان ایجاد آرامش در محیط زندگی و محل کسب و کارشان است نگران کننده و ناامید کننده نیست!؟

۷- آیا مردم و مسئولین  شهرستان های مجاور یا حتی استان های دیگر و بالاخص مقامات ارشد در پایتخت با شنیدن این خبر از یکدیگر نمی پرسند مگر در لاهیجان چه خبر شده که این موضوع باید توسط یک امام جمعه رسانه ای شده باشد !؟ و آیا این اتفاق ، تاثیر مثبتی در اعتبار نام لاهیجان به عنوان یک برند ملّی در سطح کشور ایجاد خواهد کرد یا بالعکس!؟

۸- حکم  حضرتعالی از طرفی با توجه به معرفی و پیشنهادتان از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به مقام معظم رهبری ، با امضاء ولی امر مسلمین به تایید نهایی می رسد . رهبر انقلاب در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود در تاریخ ۹۷/۷/۲۳  موضوع شفافیّت را با اشاره به کلام امیرالمومنین علی علیه السلام اینگونه بیان می فرماید   که : «اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب» و  به همه ی مسئولین تاکید نمودند که هیچ رازی نباید از مردم مخفی بماند  . لطفا بفرمایید در حالیکه مردم محرم این نظام اند علت عدم انتشار مشروح سرفصل های این نامه توسط حضرتعالی چه بوده ؟ و اگر حساسیتی جدی وجود داشته که این نامه واقعا باید ممهور به مهر محرمانه باشد چرا اینگونه در بوق و کرنا شد!؟

حضور در خط مقدم مبارزه با کرونا و در عین حال ایجاد یک ستاد تقریبا مشابه با ستاد مستقر در فرمانداری ، مصاحبه و ارائه ی گزارش از سوی امام جمعه در خصوص وضعیت شهرستان در بحران کرونا در عدم همیاری و همکاری میان مجموعه قوای مستقله در شهرستان لاهیجان ظنّ خفیف ایجاد نموده که قطعا روشنگری امام جمعه ی محترم را نیز در این مورد می طلبد ‌.

انتظار می رود در خطبه های آتی نماز جمعه ی این هفته ی شهرستان گفته نشود ” تا ما صحبتی از فساد کردیم صدای یک عده بلند شد ”

بلکه برای مردم روشنگری شود اگر چه همگی مان با اصل فساد ستیزی موافقیم اما مافوق ما در استان و در کشور کیست!؟ آیا سلسله مراتب قانونی ، اداری و حتی عرفی در این مورد توسط نگارند رعایت شده است یا صرفا نامه ای تبلیغاتی است برای حضور در انتخابات میان دوره ای مجلس در یکی از شهرستان های مجاور؟!

متاسفانه همه ی این مسائل پیش آمده را باید متوجه عالی ترین مقام اجرایی شهرستان نمود که این چگونه تعاملی است که با سایرین وجود دارد !؟

ضعف در تصمیم گیری ، ایجاد اتحاد و انسجام و برخورد با فساد و عوامل فساد  و عدم کنترل فضایی که یک فرماندار باید در راس همه ی این مسئولیت ها و پاسخگویی ها و نظارت ها و برخورد ها قرار گیرد ، قطعا نشان از ناپختگی و کم تدبیری است که خوب است مورد واپرسی استاندار عزیز گیلان قرار گیرد .

باید با نگاهی به گذشته یادآور شد که:

تحریریه پایگاه خبری گیل و دیلم در زمانی که گمانه زنی ها نسبت به انتقال مسئولیت حجت الاسلام سلیمانی از شهرستان لنگرود به لاهیجان افزایش یافت ،با انتشار مطلبی اختصاصی جوانگرایی در این جایگاه را به فال نیک گرفته اما از بین رفتن فضای اعتدالی حاکم در  لاهیجان و ایجاد آرامش نسبی در میان مردم بدلیل روحیات اعتدال گونه ی حجت الاسلام والمسلمین صدیق ، دغدغه مندان را به تامل و نگرانی وامیداشت که متاسفانه گویا تحلیل آن روزها از شرایط این روزها  با گذشت زمانی نه چندان دور درست از آب در آمد !

به شما هم سلام آقای فرماندار!