مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان خبر داد: پایان مشکلات مالیاتی خانه مطبوعات گیلان پس از دو سال
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان خبر داد: پایان مشکلات مالیاتی خانه مطبوعات گیلان پس از دو سال

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان گفت: پس از دو سال دوندگی مشکلات مالیاتی خانه مطبوعات گیلان که به دلیل عدم آگاهی از قوانین اظهارنامه مالیاتی در گذشته پیش آمده بود، پایان یافت. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایسنا ، کریم خورسندی در آیین اختتامیه جشنواره رسانه و خزر که در نمک آبرود چالوس با حضور اصحاب […]

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان گفت: پس از دو سال دوندگی مشکلات مالیاتی خانه مطبوعات گیلان که به دلیل عدم آگاهی از قوانین اظهارنامه مالیاتی در گذشته پیش آمده بود، پایان یافت.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایسنا ، کریم خورسندی در آیین اختتامیه جشنواره رسانه و خزر که در نمک آبرود چالوس با حضور اصحاب قلم و رسانه سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان گیلان، ۲۱۴ نشریه مکتوب و ۱۶۰ پایگاه خبری فعالیت می کنند که رقمی قابل توجه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰ خبرنگار و فعال رسانه ای استان در سامانه خانه مطبوعات کشوری ثبت نام کرده اند و مدارک آنها تأیید شده است، ادامه داد: این آمار در سال گذشته ۱۵۷ نفر بود.

خورسندی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف افزایش سواد رسانه خبرنگاران این استان سخن گفت و افزود: در حال حاضر ۱۰ روزنامه، ۵۶ هفته نامه، ۲۲ دو هفته نامه، ۵۰ ماهنامه، ۸ دو ماهنامه، ۴۷ فصل نامه و ۱۹ نشریه دولتی، ۱۶۰ پایگاه خبری و ۱۹ نشریه الکترونیک بر خط در سطح استان فعالیت می کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از پایان مشکلات مالیاتی خانه مطبوعات گیلان که به دلیل عدم آگاهی از قوانین اظهارنامه مالیاتی در گذشته پیش آمده بود، خبر داد و خاطر نشان کرد: مشکلات پیش آمده پس از دو سال دوندگی اعضای خانه مطبوعات و با مساعدت استاندار گیلان و سایر مسئولان مرتبط پایان یافت.

خورسندی  در ادامه با اشاره به اینکه پس از تشکیل خانه مطبوعات گیلان در سال ۱۳۶۸، اولین اساسنامه خانه‌های مطبوعات نیز در سطح کشور به وسیله پیشکسوتان روزنامه نگاری گیلان به نگارش درآمده  است، تصریح کرد: اساسنامه فصلی خانه‌های مطبوعات بر گرفته از شاکله همان اساسنامه می باشد و این مبین اهمیت مطبوعات در گیلان است.

وی اضافه کرد: خانه مطبوعات گیلان در دهه ۷۰ نیز صاحب خانه شد و برای خرید ساختمان نیز در آن زمان ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه با مساعدت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان برنامه و بودجه استان گیلان رقمی معادل ۲۳۰ میلیون تومان برای رفع مشکلات مالی نشریات استان با توجه به گرانی کاغذ، اختصاص یافته است، گفت: گیلان در سال گذشته میزبان اولین جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی و اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری در ساختمان تاریخی شهرداری رشت بود که مورد استقبال قرار گرفت.

وی در پایان از تداوم برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری در استان گیلان خبر داد و افزود: با هماهنگی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دوره مقدماتی آموزش روزنامه نگاری در ۶ هفته و با حضور ۵۰ خبرنگار گیلانی برگزار شد.

به گزارش لاهیج دیلم، در جشنواره رسانه و خزر، پنج گیلانی به نام های «مهدی حسین نژادی» از خبرگزاری مهر مقام سوم بخش گزارش تحلیلی، «سعید خاوری نژاد» از پایگاه خبری دیار میرزا و «حمیدرضا زیرک دیدار» از روزنامه خزر مقام دوم و سوم بخش مقاله، «آرش جوهری» از پایگاه دیار میرزا مقام اول بخش ویژه خزر و «حمیدرضا علیپور» از خبرگزاری شبستان مقام دوم بخش عکس حائز مقام شدند و در پایان نیز از تعدادی فعال رسانه استان گیلان تجلیل به عمل آمد