مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خبرداد؛ اختصاص ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم گیلان
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خبرداد؛ اختصاص ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم گیلان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای مناطق محروم استان گیلان اختصاص یافته است. به گزارش لاهیج دیلم ، یاور پیرعلایی پیش از ظهر جمعه در مراسم اولین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان گیلان در روستای قاسم آباد سفلی اظهار کرد: روز روستا فرصتی برای یاد آوری مسائل […]

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای مناطق محروم استان گیلان اختصاص یافته است.

به گزارش لاهیج دیلم ، یاور پیرعلایی پیش از ظهر جمعه در مراسم اولین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان گیلان در روستای قاسم آباد سفلی اظهار کرد: روز روستا فرصتی برای یاد آوری مسائل و مشکلات روستاییان و همچنین ایجاد فرصت‌های برابر در زمینه توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و کاهش چالش‌های زندگی در مناطق روستایی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۹۴ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان در قالب ماده ۴۲ و ۳۹ واریز شده است، افزود: در پنج ماهه نخست امسال ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب مشترک دهیاران و همچنین شوراها بابت پروژه‌ای عمرانی واریز شده است.

پیرعلایی با بیان اینکه برای روستاهای مناطق محروم گیلان بر اساس برای اولین بار ۲۴ میلیارد تومان واریز شده است، گفت: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: طرح هادی روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۴۹ درصد بوده که شامل هزار و ۱۶ روستا استان گیلان معادل می‌شود و ۴۱۵ هزار نفر از این طرح بهره مند شده‌اند.

پیر علایی با اشاره به بهره مندی ۸۴ درصد روستاییان گیلان از نعمت آب شرب سالم تصریح کرد: ۹۶۱ خانه بهداشت در روستاهای استان گیلان وجود دارد.

وی در ادامه تأمین آب شرب برای ۸۵۸ خانوار عشایری و تسطیح راه روستایی به طول ۱۲ کیلومتر را بخش دیگری از اقدامات در سطح روستاهای استان گیلان اعلام کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اشتغال زایی برای ۱۰ هزار و ۶۸۲ نفر با اجرای ۷ هزار طرح خرد توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ۳۸۰ میلیارد تومان برای این میزان اشتغال زایی استفاده شده است.

وی اضافه کرد: ۵۲ طرح چادر شب بافی در روستای قاسم آباد سفلی با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرایی و برای ۸۳ نفر اشتغال زایی شده است