مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبر داد: آتش سوزی ۵۰ هکتاری در عرصه های جنگلی گیلان/ وزش باد سبب سقوط درختان شد
مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبر داد: آتش سوزی ۵۰ هکتاری در عرصه های جنگلی گیلان/ وزش باد سبب سقوط درختان شد

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از آتش سوزی ۵۰ هکتاری در عرصه های جنگلی استان گیلان خبر داد و گفت: در هفت شهرستان آتش سوزی داشتیم. به گزارش لاهیج دیلم ،امیر مرادی در گفت وگویی، از آتش سوزی ۵۰ هکتاری در عرصه های جنگلی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: بر اثر وزش باد گرم شدید از روز شنبه تاکنون در هفت شهرستان […]

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از آتش سوزی ۵۰ هکتاری در عرصه های جنگلی استان گیلان خبر داد و گفت: در هفت شهرستان آتش سوزی داشتیم.

به گزارش لاهیج دیلم ،امیر مرادی در گفت وگویی، از آتش سوزی ۵۰ هکتاری در عرصه های جنگلی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: بر اثر وزش باد گرم شدید از روز شنبه تاکنون در هفت شهرستان گیلان شاهد وقوع حریق بودیم.

وی قسمتی از مناطق جنگلی شهرستان‌های سیاهکل، رودبار، لاهیجان، شفت، رشت، فومن و تالش را درگیر حریق دانست و تصریح کرد: آتش سوزی در مناطق جنگلی چوبر و رشکجی تالش از صبح امروز آغاز شده و هم اکنون نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و نیروهای مردمی در حال اطفای حریق در این منطقه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان بیان اینکه آتش سوزی در مناطق جنگلی کولاک آور، جین جیرخانی و دهگای شهرستان سیاهکل به مساحت تقریبی چهار هکتار اطفا شده است، اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان هم اکنون در حال اطفای ۴۰۰۰ مترمربع از عرصه‌های طبیعی در مناطق اشکراب و گیچ این شهرستان هستند.

مرادی با اشاره به اطفای حریق در مناطق مازیان، رشته رود و خولک رودبار به مساحت ۹ هکتار و بیجارباغ لاهیجان به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و خلیلان چماچا در شفت به مساحت حدود ۷۰۰۰ مترمربع، گفت: حریق‌ها بیشتر به صورت سطحی و با سوختن برگ‌های خشک کف جنگل‌ها همراه بود و خسارتی نداشته است.

وی با بیان اینکه وزش باد گرم شدید خساراتی به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: تعدادی از سربندی‌های منازل، واحدهای پرورش دام و طیور و گلخانه‌ها خسارت وارد کرد. همچنین سقوط درخت بر روی خودروهای پارک شده در کنار خیابان سبب خسارت به دو خودروی پراید و نیسان شد