مدیرکل مدیریت بحران گیلان: شالیکاران بیمه کشاورزی را جدی بگیرند/ احیای ۲۰۰ سردهنه خسارت دیده از سیلاب
مدیرکل مدیریت بحران گیلان: شالیکاران بیمه کشاورزی را جدی بگیرند/ احیای ۲۰۰ سردهنه خسارت دیده از سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به آبگرفتگی برخی از شالیزارها و خسارت به خزانه و نشاءکاری طی بارندگی های اخیر، عنوان کرد: کشاورزان شالیکار حتما بیمه کشاورزی را جدی بگیرند. به گزارش لاهیج دیلم ، امیر مرادی در گفت وگویی، با اشاره به بارش شدید باران طی هفته اخیر در استان گیلان، اظهار کرد: شاهد […]

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به آبگرفتگی برخی از شالیزارها و خسارت به خزانه و نشاءکاری طی بارندگی های اخیر، عنوان کرد: کشاورزان شالیکار حتما بیمه کشاورزی را جدی بگیرند.

به گزارش لاهیج دیلم ، امیر مرادی در گفت وگویی، با اشاره به بارش شدید باران طی هفته اخیر در استان گیلان، اظهار کرد: شاهد بارش ۱۳۶ میلیمتری بودیم که ۱۱۰ میلیمتر آن طی ۶ ساعت بارید.

وی عمده بارش ها و آبگرفتگی ها را در غرب استان دانست و افزود: خسارت عمده ای به شالیزارها وارد نشده است، اما از مجموع ۵۰۰ سردهنه موجود در استان، بیش از ۲۰۰ سردهنه خاکی تخریب شد؛ البته این سردهنه ها معمولا در پی باران های شدید تخریب می شوند و طی دو روز همه آنها را با کمک ماشین آلات راهداری و بخش خصوصی احیا کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به آبگرفتگی برخی از شالیزارها و خسارت به خزانه و نشاءکاری، عنوان کرد: کشاورزان شالیکار حتما بیمه کشاورزی را جدی بگیرند، زیرا دولت متعهد شده از طریق بیمه به کشاورزان کمک و خسارت محصول آنان را در هر مرحله آسیب دیدگی اعم از آبگرفتگی و خشکسالی جبران کند.

مرادی، با بیان اینکه سال گذشته از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیکاری استان ۴۶ هزار هکتار بیمه شد، گفت: تاکنون ۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان بیمه شده و امیدواریم کشاورزان در مدت باقی مانده اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی طی امروز و فردا و احتمال بارش شدید باران و آبگرفتگی و سیلاب در سطح استان خبر داد و متذکر شد: از فرمانداران و بخشداران خواستیم خروجی سردهنه ها را تنظیم کنند تا آب وارد مزارع نشود.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، این بارندگی ها را موجب صرفه جویی در مصرف آب سد سفیدرود دانست و بیان کرد: در دوره خوشه زنی برنج بیشتر به آب سد نیاز داریم.

وی همچنین از لایروبی ۱۰۰۰ کیلومتری انهار درجه یک و درجه دو در سطح استان خبر داد و یادآور شد: لایروبی انهار موجب جلوگیری از هدررفت آب و رسیدن به موقع آن به شالیزارها می شود