مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛ برپایی جشن میراث جهانی «ابریشم ایران» در لنگرود
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛ برپایی جشن میراث جهانی «ابریشم ایران» در لنگرود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی جشن میراث جهانی «ابریشم ایران» در لنگرود خبر داد و گفت: این همایش قرار است در روز دهم و یازدهم اسفند ماه در لنگرود برگزار شود. به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی در گفتگویی با اشاره به قدمت و پیشینه ابریشم در گیلان، اظهار […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی جشن میراث جهانی «ابریشم ایران» در لنگرود خبر داد و گفت: این همایش قرار است در روز دهم و یازدهم اسفند ماه در لنگرود برگزار شود.

به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی در گفتگویی با اشاره به قدمت و پیشینه ابریشم در گیلان، اظهار کرد: گیلان و بویژه شهرستان لنگرود سابقه، پیشینه و ظرفیت خوبی در بخش تولید ابریشم دارد.

وی با تاکید بر ارج نهادن به اصالت‌های بومی گیلان در بخش‌های مختلف، افزود: گیلان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع دستی، پرورش نوغان و پیله ابریشم حرف برای گفتن دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی جشن میراث جهانی ابریشم ایران در لنگرود خبر داد و اضافه کرد: این همایش قرار است در روز دهم و یازدهم اسفند ماه در لنگرود برگزار شود.

جهانی با بیان اینکه لنگرود جایگاه نخست تولید پیله ابریشم را در کشور را دارد، گفت: همایش میراث جهانی ابریشم ایران با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، گلستان و مازندران در لنگرود برگزار می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه ابزارآلات ابریشم ایران و گیلان در لاهیجان خبر داد و افزود: این نمایشگاه در یکی از مکان‌های قدیمی لاهیجان با قدمت ۱۵۰ ساله برپا می‌شود