مدیر کل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛ بهره برداری از ۳۹ پروژه طرح هادی روستایی گیلان در هفته دولت
مدیر کل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛ بهره برداری از ۳۹ پروژه طرح هادی روستایی گیلان در هفته دولت

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان گفت: ۳۹ پروژه طرح هادی روستایی در هفته دولت با اعتبار ۵۶۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد. به گزارش لاهیج دیلم ، حامد دائمی ظهر دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه به مناسب هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: همزمان […]

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان گفت: ۳۹ پروژه طرح هادی روستایی در هفته دولت با اعتبار ۵۶۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش لاهیج دیلم ، حامد دائمی ظهر دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه به مناسب هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۳۹ پروژه اجرای طرح هادی با اعتباری در حدود ۵۶۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: ۲۱۸ پروژه بازنگری و ۱۱ پروژه طرح هادی با اعتبار ۲۰۵ میلیارد ریال نیز در شهرستان‌های مختلف گیلان در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

دائمی با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای کنترل وضعیت مسکن مردم عزم جدی دارد افزود: ۲ هزار و ۰۳۱ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در ۹ شهرستان از راه و شهرسازی گیلان تحویل گرفته شد و عملیات اجزایی آن با اجرای نقشه و تجهیز کارگاه در حال انجام است.

وی با اشاره به بهره برداری از سه هزار و ۹۰۶ واحد مسکونی بهره مند از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در هفته دولت، اضافه کرد: این واحدهای مسکونی هشت میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال آورده از سوی متقاضیان داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان به اجرای طرح سه هزار واحد مسکن ویژه محرومین اشاره کرد و ادامه داد: یک هزار و ۴۵۳ واحد بهره مند از تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض و آورده متقاضیان با اعتباری بالغ برشش هزار و پنج میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

دائمی به انعقاد چهار تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در طرح ایتام اشاره و تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه‌های دو جانبه ۲۲ میلیارد و ۳۴۲ ریال تسهیلات و ۹ میلیارد ۳۸۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۵۳ خانواده پرداخت شد.

وی افزود: در طرح خانواده‌های دارای دو عضو معلول تحت پوشش کمیته امداد ۱۸ میلیارد ۸۷۸ میلیون ریال تسهیلات و ۳۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیورن ریال نیز کمک بلاعوض به ۱۱۳ خانواده پرداخت شده است.

دائمی ادامه داد: در طرح خانوارهای دارای ۲ معلول تحت پوشش بهزیستی نیز سه میلیارد ۷۶۸ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۵۰ خانواده پرداخت و در اجرای تفاهم نامه سه جانبه با بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیزدر طرح کمک به احداث واحدهای روستایی، به ۴۲ خانواده پرداخت شد.

وی اضافه کرد: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان پنج هزار و ۶۴۷ برگ سند مالکیت روستایی و ۷۸۵ برگ سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نفر جمعیت صادر و به مالکان آن تحویل داده شد