مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: نقشه جامع فرهنگی استان گیلان تا دو سال آینده تدوین می‌شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: نقشه جامع فرهنگی استان گیلان تا دو سال آینده تدوین می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تدوین و رونمایی از نقشه فرهنگی استان تا دو سال آینده، گفت: با گروهی از متخصصان داده‌های مرتبط احصا و نقشه جامع فرهنگی تدوین می شود. به گزارش لاهیج دیلم ، رضا ثقتی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل ارشاد گیلان با بیان اینکه […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تدوین و رونمایی از نقشه فرهنگی استان تا دو سال آینده، گفت: با گروهی از متخصصان داده‌های مرتبط احصا و نقشه جامع فرهنگی تدوین می شود.

به گزارش لاهیج دیلم ، رضا ثقتی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل ارشاد گیلان با بیان اینکه برنامه‌های اولویت دار حوزه فرهنگ و هنر به وزیر ارشاد ارائه شده است، اظهار کرد: بنای کار و نقشه راه ما رسیدگی به ۱۰۰ برنامه اولویت دار فرهنگی و هنری در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تدوین و رونمایی از نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان تا دو سال آینده، بیان کرد: قرار است با گروهی از متخصصان داده‌های مرتبط احصا شود و نقشه جامع فرهنگی گیلان را تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه نقشه راه فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که با تغییر دولت‌ها خللی در آن وارد نشود، تصریح کرد: اگر هر شهرستانی بر اساس نیازها و ظرفیت‌های منطقه، هنر مشخصی را به عنوان الگو قرار دهد و روی آن سرمایه گذاری شود، سطح هنری شهرستان ارتقا یافته و هنرمندان نیز با تجربه تر می‌شوند.

ثقتی افزود: رؤسای ادارات ارشاد شهرستان‌ها بر اساس اطلس فرهنگی، رشته هنری فرهنگی و رسانه‌ای منطقه خود را مشخص کنند و آن را به عنوان رشته هنری به ما ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هر شهر گیلان یک رشته هنری را تا سال ۱۴۰۱ به عنوان الگو مشخص کند، بیان کرد: این اقدام بستر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در گیلان را مهیا می‌کند.

وی تصریح کرد: در ایام مهدویت هر شهر استان گیلان را به عنوان یک اثر هنری برجسته کرده و به برگزاری برنامه‌های مناسبتی مانند شب شعر اقدام می‌کنیم.

ثقتی با اشاره به اینکه مدیران جهادی باید کار شبانه روزی در سطح عالی انجام دهند، گفت: از ظرفیت‌های حقیقی و اجتماعی خود استفاده کرده و ادارات شهرستان را محوری کنید و با سایر نهادها و دستگاه‌ها مانند سپاه و شهرداری همکاری داشته باشید.

وی با بیان اینکه ارتباط این مجموعه با پارک علم و فناوری استان تنگاتنگ و نزدیک است، بیان کرد: بودجه ریزی کشور در پارک‌های علمی و فناوری و صنایع خلاق و استارتاپ های فرهنگی است و باید از این ظرفیت به درستی بهره گرفت.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش و زحمات ۱۰ ساله «قاسم مصفا» مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان «مهنا بابایی» به عنوان مسئول جدید معرفی شد