مدیر کل هواشناسی گیلان خبر داد: احتمال بارش برف و کاهش محسوس دما در گیلان
مدیر کل هواشناسی گیلان خبر داد: احتمال بارش برف و کاهش محسوس دما در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در پی وضعیت جوی روزهای آینده استان خبر داد و گفت: در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی و وزش باد، برفی شدن ارتفاعات و دامنه‌ها مورد انتظار است. به گزارش لاهیج دیلم ،محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی امروز، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت […]

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در پی وضعیت جوی روزهای آینده استان خبر داد و گفت: در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی و وزش باد، برفی شدن ارتفاعات و دامنه‌ها مورد انتظار است.

به گزارش لاهیج دیلم ،محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی امروز، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه نسبتاً ناپایدار طی امروز در منطقه است و در بعضی از نقاط بارندگی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان برای فردا، افزود: سامانه بارشی جدید به‌تدریج از فردا تقویت خواهد شد و آسمان استان ضمن بارندگی و وزش باد شاهد کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و دامنه‌ها برفی خواهد بود که تا اواسط هفته آینده نیز ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده کاهش ابرناکی از بعد ظهر و طی شب دوشنبه است، گفت: برای روز سه‌شنبه انتظار است هوای استان با کاهش ابرناکی و افزایش دما همراه باشد.

دادرس همچنین وضعیت آب‌وهوا در گیلان را برای روز چهارشنبه هفته آینده کمی نیمه‌ابری و در دامنه و ارتفاعات با یخبندان صبحگاهی و در برخی دیگر از نقاط استان با بارندگی و وزش باد پیش‌بینی کرد.

وی همچنین از صدور اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی طی امروز در استان خبر داد و گفت: در پی بارش باران و گاها برف که با کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه‌ای همراه هست، هواشناسی استان هشدار لازم را اعلام کرده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین آب‌گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، احتمال خسارت به سازه‌ها، لغزش و رانش زمین و اختلال در تردد محورهای کوهستانی را ازجمله مخاطرات پیش رو در روزهای آینده برشمرد‌