معاون پیشگیری از وقوع از جرم دادگستری گیلان خبر داد: ۶۴ هکتار از حریم ۲۰ متری سواحل رفع تصرف شد | طرح هادی معضلی برای گیلان است
معاون پیشگیری از وقوع از جرم دادگستری گیلان خبر داد: ۶۴ هکتار از حریم ۲۰ متری سواحل رفع تصرف شد | طرح هادی معضلی برای گیلان است

معاون پیشگیری از وقوع از جرم دادگستری گیلان اظهار داشت: دستگاه قضایی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۶۴ هکتار از حریم ۲۰ متری سواحل را رفع تصرف نموده است. به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آماری از اقدامات ۱۰ ماهه دستگاه قضایی گیلان در […]

معاون پیشگیری از وقوع از جرم دادگستری گیلان اظهار داشت: دستگاه قضایی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۶۴ هکتار از حریم ۲۰ متری سواحل را رفع تصرف نموده است.

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم ، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آماری از اقدامات ۱۰ ماهه دستگاه قضایی گیلان در خصوص آزادسازی اراضی ملی ساحلی ارائه کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه مساحت اراضی ملی ساحلی دریای خزر ۶۹۰۰۰ هکتار اعم از مستحدثات و حریم ۶۰ متری می‌باشد اظهار داشت: ۲۸۰ کیلومتر از نوار ساحلی دریای خزر در استان گیلان است که ۸۵٪ از آن آزاد بوده و ۱۵٪ در تصرف نهادها و سازمان‌ها قرار گرفته است.

آقایی یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های مهم سفر ریاست محترم جمهوری را به استان گیلان آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل عنوان نمود و تصریح کرد: با پیگیری دستگاه قضایی و همت دستگاه‌های اجرایی اکنون در حریم ۶۰ متری ساحلی هیچ محدودیتی برای تردد مردم وجود ندارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۶۴ هکتار از حریم ۲۰ متری سواحل را رفع تصرف نموده است و قانون برای سازمان‌هایی که تصرف عدوانی در حریم ۶۰ متری دریا داشته باشند مجازات‌هایی تعیین نموده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود طرح هادی را معضلی در استان گیلان برشمرد و گفت: اجرای نادرست این طرح، اراضی زراعی را در معرض نابودی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ دستگاه قضایی به کمک امور اراضی و سایر دستگاه‌های متولی از تغییر کاربری حدود ۱۵۰ هکتار ار اراضی کشاورزی و ۱۷۰۰ هکتار از منابع طبیعی جلوگیری نموده است تصریح کرد: سواحل و مناطق جنگلی که دارای طبیعت زیبا و دست نخورده هستند بیش از همه در معرض تصرفات افراد سودجو قرار می‌گیرند و افراد متجاوز در پوشش طرح هادی مجوز ساخت و ساز گرفته و مبالغ هنگفتی را به دست می‌آورند.

آقایی با بیان اینکه گزارشات مردمی از طریق سامانه سجام به دستگاه قضایی ارسال شده و در نشست‌ها و کمیته‌های متعدد با حضور مدیران استانی مطرح می‌شود اظهار داشت: در خصوص مسائل مختلف زیست محیطی و تجاوز به اراضی ملی، مشکلات واحد‌های تولیدی و سایر معضلات استان در این جلسات تصمیم گیری شده و اقدامات لازم صورت می‌گیرد