نماینده ولی فقیه در استان گیلان: نظام بیمه‌ای برای کشاورزان خسارت‌دیده چاره‌ای بیندیشد | مردم را معطل انتخاب شهردار نکنید
نماینده ولی فقیه در استان گیلان: نظام بیمه‌ای برای کشاورزان خسارت‌دیده چاره‌ای بیندیشد | مردم را معطل انتخاب شهردار نکنید

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه استکبار با گره زدن دو انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درصدد ایجاد پل ارتباطی دو انتخابات است، گفت: دشمن درصدد است تا بگوید اگر همسویی میان دو منتخب در دو کشور شود وضعیت معیشتی ملت ایران خوب می‌شود. به گزارش لاهیج دیلم ، آیت‌الله رسولی فلاحتی در آیین […]

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه استکبار با گره زدن دو انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درصدد ایجاد پل ارتباطی دو انتخابات است، گفت: دشمن درصدد است تا بگوید اگر همسویی میان دو منتخب در دو کشور شود وضعیت معیشتی ملت ایران خوب می‌شود.

به گزارش لاهیج دیلم ، آیت‌الله رسولی فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلا این شهر با تأکید بر صداقت و راستی در گفتار و رفتار اظهار کرد: صداقت مردم با یکدیگر و مسؤولین با مردم بسیار مهم و ضروری است چراکه اگر کاری از دست مسؤولین برنمی‌آید، آن را صادقانه به مردم بگویند مردم آن را می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه ۳۱ شهریور یادآور روز تلخ تاریخ ایران و آغاز جنگی تحمیلی است که نهایتاً نتایج  شیرینی داشت، گفت: رژیم بعث با حمله به سرزمین ایران منجر شد تا عزیزان زیادی را در این جنگ تحمیلی تقدیم راه حق کنیم، باید بدانیم که خون شهدا امنیت ایران را تضمین کرده و ما مدیون آن‌ها هستیم.

امام‌جمعه رشت با اشاره به دستاوردهای هشت‌ساله دفاع مقدس افزود: نتایج جنگ تحمیلی و مقاومت غرورآمیز رزمندگان اسلام  به ملت ایران و مسلمانان جهان عزت بخشیده و استکبار جهانی  در مقابل رشادت‌های رزمندگان غیور ایران اسلامی ذلیل شد.

وی با اذعان به  اینکه جبهه مقاومت منطقه با دیدن مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس روحیه گرفته و با غرور مقاومت را ادامه دادند، بیان کرد: جنگ هشت‌ساله، جنگ کفر و  توحید بوده جنگ حق علیه باطل بوده  و پیروزی‌های رزمندگان اسلام با دست‌خالی چشمان دنیا را خیره و احساس غرور دینی ادیان دیگر را نیز برانگیخت.

فلاحتی با بیان اینکه همه مردم با قومیت، دین و زبان مختلف در کنار یکدیگر برای حفظ تمامیت ارضی در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده و اخوت جهانی را رقم زدند، افزود: پیروی از ولایت و ولایت‌پذیری در جنگ تحمیلی به اوج رسیده و رزمندگان با لبیک به امام خمینی رحمت‌الله، جان خود را تقدیم اسلام می‌کردند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس ولایت‌پذیری را نشان داده و مردم با تقدیم دارایی‌های خود به جبهه کمک کردند، تصریح کرد: بخش عظیمی از صنعت جنگی ایران در همان زمان  شکوفا شد به‌طوری‌که  امروز ما در مسئله دفاعی و صنعت نظامی به هیچ کشوری نیازمند نبوده و خیلی از کشورها محتاج جنگ‌افزارهای نظامی ما شده‌اند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی ما را در جنگ‌آزموده و هراسی عظیم بر دلش افتاده است، گفت: استکبار جهانی فهمید که باید شیوه استکباری خود را تغییر داده و استکبار اقتصادی و فرهنگی خود را متوجه این نقطه جغرافیا کند چراکه می‌دانست توان نظامی ایران شکست‌ناپذیر است.

فلاحتی با بیان اینکه دشمن هر کاری می‌کند تا به  مقابله با نظام جمهوری اسلامی بپردازد، تصریح کرد: استکبار، دشمنی را رها نکرده و با گره زدن دو انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درصدد ایجاد پل ارتباطی دو انتخابات است تا بگوید اگر همسویی میان دو منتخب در دو کشور شود وضعیت معیشتی ملت ایران خوب می‌شود و این سیاست شوم جدید آن‌هاست.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی از ستون‌های پیاده‌نظام آن‌ها در داخل در حال فعالیت هستند تا معیشت را بهانه گره زدن این انتخابات با یکدیگر کنند، افزود: آمریکایی که با این‌ همه کبکبه در مقابله یک ویروس وامانده و کم آورده، چگونه می‌خواهد به نفع ملت‌های دیگر  قدمی بردارند، درصورتی‌که  حتی ایران در برخی از موارد بهداشتی باواسطه‌هایی به آن‌ها کمک کرده است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به نارضایتی مردم آمریکا نسبت به سردمداران خود گفت: خود مردم آمریکا “مرگ بر آمریکا ” می‌گویند آنگاه برخی از دلباختگان غرب در داخل می‌خواهند این دو انتخابات را به هم مربوط کنند.

وی با اشاره به اینکه امریکا دیگر آن آمریکایی نیست که  بزدلان داخلی به آن می‌اندیشند، بیان کرد: نشست ذلیلانه مسؤولان اماراتی و بحرینی در مقابل آمریکا، نشان از سست‌عنصری آن‌هاست، خدا لعنت کند شاهان گذشته که بحرین را از ایران جدا کردند چراکه بحرین یکی از شهرهای ایران بودند و امروز بیش از ۸۰ درصد شیعیان بحرینی باید چنین موضوع عذاب‌آوری را تحمل کنند.

فلاحتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دلشان برای هیچ ملتی نسوخته و برای ملت خودش هم دلسوزی نمی‌کند، افزود: هیچ ارتباطی بین این دو انتخابات نیست چراکه “سگ زرد برادر شغال است ” هرکسی که آن‌ها انتخاب کنند نفعی برای ایران ندارند چراکه این دو حزب در آمریکا جنایتکارند و با شیوه‌های مختلف به ملت‌های دنیا ظلم کردند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به وضعیت کشاورزی گیلان تصریح کرد: کشاورزی برنج در گیلان همیشه همواره با آسیب بوده است و برنج  تنها محصول کشاورزی استراتژی گیلان در کنار چای و زیتون است، این محصول آسیب‌پذیری دارد در فصل کاشت کم‌آبی وجود دارد و در فصل برداشت باران می‌بارد، این‌ها هزینه‌هایی است که کشاورزان متحمل می‌شوند و بیمه‌ها هم جوابگوی کشاورزان نیست.

وی خطاب به نظام‌های بانکی بیمه‌ای افزود: باید به کشاورزان وام بدون بهره، بدون ضامن و سریع بدهید تا خسارت آن‌ها کاهش پیدا کند.

امام‌جمعه رشت از دولت مردم و نمایندگان خواست تا جلوی واردات برنج را بگیرند، بیان کرد: وزارت کشاورزی اعلام کرده که ما برنج وارد نمی‌کنیم اگرچه وارد کرده ولی عرضه نکردند، ما خواهش می‌کنیم که برنج‌های وارداتی را عرضه نکنند چراکه عرضه آن‌ها در فصل برداشت آسیب فراوانی به کشاورزان ما می‌زند.

وی با اشاره به وضعیت شورای شهر رشت افزود: شهردار را انتخاب کنید، دست روی دست نگذارید و مردم را معطل انتخاب شهردار نکنید باید کاری کنید تا مردم نگاهشان به شورای شهر نگاهی خوب باشد پس زود تصمیم بگیرید تا شهر را بدون شهردار نگذارید.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه بارها به شورای شهر گفتیم در عزل و نصب‌های شما ورود نمی‌کنیم چراکه شما وکلای مردمی و انتخاب شما محترم است، افزود: مسئله پسماند، دو رودخانه معروف شهر، تیر برق، جداول جاده‌های رشت و آبگیرهای شهر دچار مشکلات فراوانی است نگذارید مردم فریاد زنند باید این موضوع را برطرف کنید