وزش باد و بارش پراکنده در گیلان
وزش باد و بارش پراکنده در گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از ابرناکی آسمان، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده در استان طی روزهای پیش رو خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم ،مازیار غلامی عصر سه شنبه در گفت وگویی بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی به طور غالب پایدار تا پایان هفته در منطقه […]

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از ابرناکی آسمان، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده در استان طی روزهای پیش رو خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم ،مازیار غلامی عصر سه شنبه در گفت وگویی بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی به طور غالب پایدار تا پایان هفته در منطقه است بنابراین طی این مدت غالبا آسمانی آفتابی و ماندگاری هوای گرم در منطقه پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، شرایط برای بارش پراکنده و احتمال رعد و برق مهیاست و از روز جمعه با نفوذ و تقویت سامانه خنک و ناپایدار افزایش ابر، کاهش دما، بارندگی و وزش باد گاهی شدید، احتمال رعدوبرق تا اواسط هفته آینده مورد انتظار است.

غلامی آسمان امروز گیلان را کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر ، وزش باد و رگبار پراکنده عنوان و برای فردا (چهارشنبه) نیز آسمان استان را صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده پیش بینی کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را مربوط به ماسوله با ۳۵ درجه سلسیوس و کمینه دمای فردا را مربوط به دیلمان با ۱۴ درجه سلسیوس عنوان کرد.

وی همچنین بیشینه دمای رشت طی امروز را ۳۲ درجه سلسیوس و کمینه دمای فردای مرکز استان را ۲۲ درجه پیش بینی کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان در توضیح وضعیت دریا طی امروز گفت: ارتفاع موج بین ۳ / ۱ تا ۵ / ۰  متر، دمای آب ۲۹ درجه سلسیوس و برای شنا نامناسب، اواخر وقت در مناطق غربی با احتیاط مناسب است