پایداری هوای گیلان تا اوایل هفته آینده/ وزش باد در ارتفاعات
پایداری هوای گیلان تا اوایل هفته آینده/ وزش باد در ارتفاعات

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار تا اوایل هفته آینده در این استان، گفت: وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات مهم ترین پدیده جوی پیش بینی شده برای گیلان است. به گزارش لاهیج دیلم ، محمد دادرس در گفتگویی اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا اوایل هفته […]

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار تا اوایل هفته آینده در این استان، گفت: وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات مهم ترین پدیده جوی پیش بینی شده برای گیلان است.

به گزارش لاهیج دیلم ، محمد دادرس در گفتگویی اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا اوایل هفته آینده در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه مورد انتظار است، اضافه کرد: علاوه بر این در ساعت صبح و شب در پاره‌ای از مناطق جلگه‌ای پدیده مه پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در این مدت با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار در تراز میانی جو در بعضی نقاط افزایش ابر و بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌ها، از شهروندان به ویژه مسافران خواست از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جدا خودداری کنند.

دادرس به وضعیت دریا اشاره و تصریح کرد: تا اوایل هفته آینده با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده دریا برای انجام فعالیت‌های دریایی به ویژه صید و صیادی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد جنوبی و در پاره‌ای نقاط افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده است، ادامه داد: در ساعات شب برخی نواحی شاهد وقوع پدیده مه و مه آلودگی هوا است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: دمای هوای شهر رشت نیز امروز بین ۴ تا ۱۵ درجه سانتیگراد در نوسان است